Annons

Bästa ökningen på tio år för världens största sminkföretag Jean-Paul Agon

Bästa ökningen på tio år för världens största sminkföretag

2019-02-12 12:32

E-handeln nu uppe i 11 procent.

L'Oréal, som ska vara världens största kosmetikkoncern, rapporterar nu sina siffror för 2018. En period som levererade den starkaste tillväxten på över 10 år.

Bolaget omsatte 26,9 miljarder euro, runt 280 miljarder kronor, vilket ska motsvara en tillväxt på 7,1 procent (like-for-like). Rörelseresultatet landade samtidigt på 4,92 miljarder euro.

Annons
Annons
- 2018 var ännu ett mycket bra år för två av våra mest kraftfulla tillväxtdrivare. För det första e-handeln, som ökade med +40,6 procent och som nu står för 11 procent av koncernens försäljning. För det andra Travel Retail, som gick förbi 2 miljarder euro med en ökning på +27,1 procent, säger L’Oréals vd Jean-Paul Agon i ett pressmeddelande.

E-handeln växer starkt inom alla företagets avdelningar och inom "active cosmetics" ska e-handeln stå för över 13 procent av försäljningen. I Östeuropa växer e-handeln samtidigt "mycket snabbt" med en tillväxt på över 50 procent, enligt L’Oréal.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta