Annons

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning Steen Hestehauge

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

2019-03-21 07:43

"Äger hela leveransprocessen".

Efter ett mycket uppskattat pilotprojekt i Göteborg, med hemleveranser, så expanderar nu byggkedjan Bauhaus satsningen. Första stopp är hela Storstockholm och nästa mål är Malmö i slutet av året.

“Det började med en app”

Bauhaus hemleveranser, som nu kommer till Storstockholm, sköts på kvällar och helger och företaget är stolta över att äga hela leveransprocessen.

- Det började med att vi byggde en egen app för att hantera alla kundernas beställningar. Den, tillsammans med fem lätta lastbilar och tio anställda i Göteborg, drog igång projektet. Det blev snabbt otroligt populärt. Det vi själva blev mest förvånade över var att alla kunder gav så många och positiva recensioner. Vi snittade 4,92 av 5 i kundnöjdhet, säger Steen Hestehauge, vd för Bauhaus E-handel, i ett pressmeddelande.

“Nya distributionshubben i Sickla”

Enligt företaget ska varorna levereras med femton minuters precision och kvällsleveranserna sträcker sig fram till klockan 21.00.

Annons
Annons
- Systemet innebär även att Bauhaus själva har full kontroll på leveransen och kan följa varan hela vägen, vilket visat sig vara en superstark konkurrensfördel. Projektet har varit så lyckat att det nu expanderas till hela Storstockholm, med utgång från den nya distributionshubben i Sickla, meddelar Bauhaus.

LÄS ÄVEN: Bauhaus köper Fredells Byggvaruhus i Sickla

Nästa steg är som sagt Malmö och när det är avklarat ska Bauhaus nå 40 procent av den svenska befolkningen med sin egen lösning för hemleveranser.

- Folk har ju arbeten att sköta och har varken tid, lust eller möjlighet att sitta hemma och vänta. Vi vill inte att våra kunder ska behöva stå ut med det, säger Steen Hestehauge.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta