Best of Brands satsar på mobil handel i tryckt media

Modekedjan Best of Brands satsar på mobil handel direkt i annonser och tryckt media i samarbete med Payair och Panagora. I dag erbjuder man sina kunder att handla kläder direkt från annonser i en bilaga till Aftonbladet med hjälp av sin smartphone.

Vi har tidigare skrivit om hur plattformsleverantören Panagora integrerat betalleverantören Payairs mobila e-handelslösning. Något som gör det möjligt för e-handlare att med hjälp av QR-koder ta e-handeln ut i tryckt media, så kallad p-handel.

Skincity var först ut med att låta sina kunder handla tjänster och produkter direkt i tryckta annonser via Payairs mobila handelslösning. Den här gången är det modekedjan Best of Brands som i en bilaga, till Aftonbladets Sofis mode, ger läsare möjligheten att handla kläder som syns i annonserna med hjälp av mobilen och Payairs app.

Annons

– Via samarbetet med Payair och Panagora skapar vi nu en ny handelskanal. I fortsättningen behöver våra kunder inte ens gå in i någon av våra fysiska butiker eller på vår nätbutik för att köpa kläder. Vi förenklar på det här sättet köpprocessen för konsumenterna. Vi ser att surfandet och handeln via mobilen ökar dramatiskt och det är självklart att vi måste hitta lösningar som gör det enklare för våra kunder att handla via mobilen, säger Best of Brands marknadschef Anders Hedman.

Planerar integrera även i nätbutiken

Förutom e-handeln som startades 2011, har Best of Brands även fyra fysiska butiker. Med p-handeln hoppas man öppna upp för nya handelsströmmar, och om projektet faller väl ut planerar man att även integrera den mobila handelslösningen i sin nätbutik. Något som ett antal e-handlare gjort den senaste tiden.

Och enligt Plattformsleverantören Panagora, så ligger framtiden inom e-handeln att finnas i alla säljkanaler med mobilen som en viktig del.

– Köpprocessen idag startar ofta i en mobil och denna satsning tar tillvara detta konsumentbeteende i högre grad. Genom att distribuera Best of Brands produktsortiment i tryckt media över hela Sverige ökar chansen att konsumenterna handlar i alla säljkanaler - via mobilen, fysiska butiker eller e-handel. Kommunikation med kunden i olika kanaler och miljöer skapar inspiration och till slut shopping, säger Panagoras VD Moon-Suck Song.

Källa: Press

Annons