Betaljätten Klarna lanserar en alldeles egen nätbutik

Ny konkurrent för de som säljer guldjordnötssmör.

I januari släpptes nyheten att artisten Snoop Dogg investerat i betaljätten Klarna. Det handlade dock i grunden om ett PR-samarbete där Snoop Dogg nu är Klarnas ansikte utåt i olika kampanjer. Tanken är bland annat att få en bättre penetration i USA.

LÄS ÄVEN: Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Annons

Utöver flera reklamfilmer där Snoop Dogg, numera kallad Smoooth Dogg, lyfter Klarnas tjänster så kommer nu nästa del av PR-resan. Klarna har nämligen öppnat en e-handel som säljer flera olika produkter kopplade till samarbetet med Smoooth Dogg.

Kollektionen består av Gold Peanut Butter, silkeslena lakan, toalettpapper i kashmir, en silkeslen kimono och en sju meter hög uppblåsbar rutschkana. Den senare kostar 26 000 kronor medan de andra produkterna ligger under tusenlappen.

- Vi hade riktigt kul när vi tog fram produkterna och nu ser vi fram emot att släppa dem tillsammans med Klarna. Guldjordnötssmör och silkeslena lakan? Det enda man behöver, säger Snoop Dogg i ett pressmeddelande.

"Alla gigantiska uppblåsbara rutschkanor"

Redaktionen har givetvis lagt en order på en burk guldjortnötssmör, för att testa hur Klarna står sig när det kommer till orderhantering och leverans.

- Det här är första gången som vi släpper en fysisk kollektion på det här sättet och jag är stolt över att få göra det tillsammans med Snoop Dogg. Jag hoppas och tror att produkterna kommer sätta ett leende på människors läppar och att fler upptäcker hur smidiga Klarnas betallösningar är. Just nu är vårt största problem att lista ut var vi ska få plats med alla gigantiska uppblåsbara rutschkanor, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna Sverige.

En tillfällig nätbutik

För er som vill bunkra upp med guldjortnötssmör, eller rutschkanor för den delen, så har Klarna tyvärr infört en maxgräns på 1 vara per person. Butiken hittar ni här.

Klarna meddelar även att nätbutiken är en tillfällig e-shop, under kampanjperioden, snarare än en lansering av en permanent e-handel. Den ämnar alltså inte att konkurrera med betalbolagets kunder.

Annons

Annons