Beteendevetare ska göra Yepstr mindre digitalt

Appen som kopplar samman hushåll med ungdomar för hjälp med trädgårdsskötsel och barnpassning plockar in Sofie von Krusenstierna som ny Community Manager.

Tidigare i år kunde Ehandel.se berätta om Yepstr. En app-baserad marknadsplats där hushåll kan få kontakt med ungdomar som vill hjälpa till med enklare tjänster kring hemmet, familjen och trädgården.

Yepstr, som tar hand om betalning, försäkring och skatt, finns idag i ett antal kommuner i Stockholm. Nu har företaget rekryterat Sofie von Krusenstierna som ny Community Manager vars roll kommer att bli att sköta kontakten med användare, samt att hålla i trådarna när nya områden öppnas upp.

Annons

– På det stora hela bidrar hon således med en icke-digital upplevelse till tjänsten, säger Jacob Rudbäck, vd och grundare av Yepstr.

Stöd och bollplank

Sofie är i grunden beteendevetare och har bland annat arbetat inom polisen och kriminalvården. I sin nya roll hos Yepstr kommer Sofie även att agera stöd och bollplank till de ungdomar som vill engagera sig lite extra och bli ambassadörer för tjänsten.

– Jag har alltid gillat att arbeta med människor och sökt mig till yrken där jag känner att jag bidrar till samhället. När jag fick höra om Yepstr blev jag därför fast på två sekunder. Den här tjänsten kan verkligen göra skillnad för unga när de ska ta sina första steg på den tuffa svenska arbetsmarknaden – inte minst unga med invandrarbakgrund, säger Sofie von Krusenstierna.

Annons