Annons

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

2014-05-19 08:22

Nu är det klart vilka tävlingsbidrag som gått vidare i Tillväxtjakten 2014, vars syfte är att hjälpa nya idéer och innovationer att växa. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Tillväxtjakten som instiftades av Klarna arrangeras nu för fjärde året i rad. Målet med tävlingen är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel samt i år även tech, och ge entreprenörer större möjligheter att göra verklighet av sina idéer.

Intresset i år har varit rekordstort och bland alla bidrag som skickades in har juryn lyft fram följande fyra finalister; iFoodbag, Sture Student, Tickville och Spontano, som får chansen att presentera sin idé under Nordic eCommerce Summit 20-21 maj.

Priset 2014 består av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av cirka 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Spännande finalfält

I juryn sitter Jessica Stark, VD på SUP46, Siavash Ghorbani, medgrundare och CTO på Tictail och Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

iFoodbag - iFoodbag erbjuder den intelligenta matkassen i papper med kyl- och frysfunktion som fungerar upp till 24 timmar för livsmedel. Konceptet innebär enklare och billigare transport av kylda varor, minskat livsmedelssvinn, ökad kvalitet på livsmedel samt mindre behov av tillsatser.

Sture Student - Appen Sture kombinerar två av de viktigaste sakerna för en student - tid & pengar. På bara några sekunder kan du skapa kvalitativa annonser och sälja din gamla studentlitteratur till intresserade köpare.

Tickville – Tickville är en evenemangstjänst som gör det hur enkelt som helst att anordna både stora och små evenemang.

Spontano - Spontano samlar allt som händer under de kommande 48 timmarna och gör det möjligt för dig att snabbt få en överblick och hänga med på något kul - utan att behöva planera i förväg eller leta omkring på olika sidor. Dessutom är det bara aktiviteter med ett fåtal platser kvar!

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.