Annons

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

2014-05-19 08:22

Nu är det klart vilka tävlingsbidrag som gått vidare i Tillväxtjakten 2014, vars syfte är att hjälpa nya idéer och innovationer att växa. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Tillväxtjakten som instiftades av Klarna arrangeras nu för fjärde året i rad. Målet med tävlingen är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel samt i år även tech, och ge entreprenörer större möjligheter att göra verklighet av sina idéer.

Intresset i år har varit rekordstort och bland alla bidrag som skickades in har juryn lyft fram följande fyra finalister; iFoodbag, Sture Student, Tickville och Spontano, som får chansen att presentera sin idé under Nordic eCommerce Summit 20-21 maj.

Priset 2014 består av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av cirka 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Spännande finalfält

I juryn sitter Jessica Stark, VD på SUP46, Siavash Ghorbani, medgrundare och CTO på Tictail och Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

iFoodbag - iFoodbag erbjuder den intelligenta matkassen i papper med kyl- och frysfunktion som fungerar upp till 24 timmar för livsmedel. Konceptet innebär enklare och billigare transport av kylda varor, minskat livsmedelssvinn, ökad kvalitet på livsmedel samt mindre behov av tillsatser.

Sture Student - Appen Sture kombinerar två av de viktigaste sakerna för en student - tid & pengar. På bara några sekunder kan du skapa kvalitativa annonser och sälja din gamla studentlitteratur till intresserade köpare.

Tickville – Tickville är en evenemangstjänst som gör det hur enkelt som helst att anordna både stora och små evenemang.

Spontano - Spontano samlar allt som händer under de kommande 48 timmarna och gör det möjligt för dig att snabbt få en överblick och hänga med på något kul - utan att behöva planera i förväg eller leta omkring på olika sidor. Dessutom är det bara aktiviteter med ett fåtal platser kvar!

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Rädsla för stämning när man skapar säkra <nobr>e-handelszoner</nobr>

Rädsla för stämning när man skapar säkra e-handelszoner

Välkommen till USA.

Annons
Annons
Louis Vuitton gör som Gucci - öppnar egen <nobr>e-handel</nobr> i Kina

Louis Vuitton gör som Gucci - öppnar egen e-handel i Kina

Lanserar samtidigt digital lyxklocka.

<nobr>E-handelsjätten</nobr> utreds för prisfusk efter miljardbudet

E-handelsjätten utreds för prisfusk efter miljardbudet

Konsumentorganisation kräver att köpet stoppas.

Ebay växte bara 3 procent - gör allt för att stävja Amazon

Ebay växte bara 3 procent - gör allt för att stävja Amazon

Marknadsplatsen omsatte 21,5 miljarder.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

CyberPhoto klarade krisen - storsatsar på ny plattform

CyberPhoto klarade krisen - storsatsar på ny plattform

Går från in-house till e-handelsleverantör.

1
Sportamores lagerflytt har påverkat tillväxten negativt

Sportamores lagerflytt har påverkat tillväxten negativt

Men flytten går än så länge enligt plan.

Miljardbolag lägger vantarna på Sverigebaserade Bambora

Miljardbolag lägger vantarna på Sverigebaserade Bambora

Betalar över 14 miljarder kronor.

Annons
Annons
Glass direkt till dörren med Ben & Jerry's nya nätbutik

Glass direkt till dörren med Ben & Jerry's nya nätbutik

Vi försökte genast beställa.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

LensWay Group söker:

WEB/UX Manager

Humlegårdens Ekolager AB söker:

Operativ chef

uteprodukter.se söker:

Innesäljare till uteprodukter.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem