Annons

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

2014-05-19 08:22

Nu är det klart vilka tävlingsbidrag som gått vidare i Tillväxtjakten 2014, vars syfte är att hjälpa nya idéer och innovationer att växa. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Tillväxtjakten som instiftades av Klarna arrangeras nu för fjärde året i rad. Målet med tävlingen är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel samt i år även tech, och ge entreprenörer större möjligheter att göra verklighet av sina idéer.

Intresset i år har varit rekordstort och bland alla bidrag som skickades in har juryn lyft fram följande fyra finalister; iFoodbag, Sture Student, Tickville och Spontano, som får chansen att presentera sin idé under Nordic eCommerce Summit 20-21 maj.

Priset 2014 består av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av cirka 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Spännande finalfält

I juryn sitter Jessica Stark, VD på SUP46, Siavash Ghorbani, medgrundare och CTO på Tictail och Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

iFoodbag - iFoodbag erbjuder den intelligenta matkassen i papper med kyl- och frysfunktion som fungerar upp till 24 timmar för livsmedel. Konceptet innebär enklare och billigare transport av kylda varor, minskat livsmedelssvinn, ökad kvalitet på livsmedel samt mindre behov av tillsatser.

Sture Student - Appen Sture kombinerar två av de viktigaste sakerna för en student - tid & pengar. På bara några sekunder kan du skapa kvalitativa annonser och sälja din gamla studentlitteratur till intresserade köpare.

Tickville – Tickville är en evenemangstjänst som gör det hur enkelt som helst att anordna både stora och små evenemang.

Spontano - Spontano samlar allt som händer under de kommande 48 timmarna och gör det möjligt för dig att snabbt få en överblick och hänga med på något kul - utan att behöva planera i förväg eller leta omkring på olika sidor. Dessutom är det bara aktiviteter med ett fåtal platser kvar!

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta