Annons

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

2014-05-19 08:22

Nu är det klart vilka tävlingsbidrag som gått vidare i Tillväxtjakten 2014, vars syfte är att hjälpa nya idéer och innovationer att växa. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Tillväxtjakten som instiftades av Klarna arrangeras nu för fjärde året i rad. Målet med tävlingen är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel samt i år även tech, och ge entreprenörer större möjligheter att göra verklighet av sina idéer.

Intresset i år har varit rekordstort och bland alla bidrag som skickades in har juryn lyft fram följande fyra finalister; iFoodbag, Sture Student, Tickville och Spontano, som får chansen att presentera sin idé under Nordic eCommerce Summit 20-21 maj.

Priset 2014 består av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av cirka 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Spännande finalfält

I juryn sitter Jessica Stark, VD på SUP46, Siavash Ghorbani, medgrundare och CTO på Tictail och Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

iFoodbag - iFoodbag erbjuder den intelligenta matkassen i papper med kyl- och frysfunktion som fungerar upp till 24 timmar för livsmedel. Konceptet innebär enklare och billigare transport av kylda varor, minskat livsmedelssvinn, ökad kvalitet på livsmedel samt mindre behov av tillsatser.

Sture Student - Appen Sture kombinerar två av de viktigaste sakerna för en student - tid & pengar. På bara några sekunder kan du skapa kvalitativa annonser och sälja din gamla studentlitteratur till intresserade köpare.

Tickville – Tickville är en evenemangstjänst som gör det hur enkelt som helst att anordna både stora och små evenemang.

Spontano - Spontano samlar allt som händer under de kommande 48 timmarna och gör det möjligt för dig att snabbt få en överblick och hänga med på något kul - utan att behöva planera i förväg eller leta omkring på olika sidor. Dessutom är det bara aktiviteter med ett fåtal platser kvar!

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

December är en bergochdalbana.

Annons
Annons
Eventchefen efter Emeetfinalen:

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

Turnén avslutades i Stockholm.

De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Extra: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Vilka var där?

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Prognosen för Sveriges absolut största e-handelsvecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Glöm inte bort världens största e-handelsdag.

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Betaltjänsten ökar mest.

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Generaldirektören vill snacka om saken.

Annons
Annons
Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

"Vi kommer att anställa i hög takt nu".

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras <nobr>e-handel</nobr>

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras e-handel

Adidas först ut att testa.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta