Annons

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

Bidragen till årets final av Tillväxtjakten är utsedda

2014-05-19 08:22

Nu är det klart vilka tävlingsbidrag som gått vidare i Tillväxtjakten 2014, vars syfte är att hjälpa nya idéer och innovationer att växa. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Tillväxtjakten som instiftades av Klarna arrangeras nu för fjärde året i rad. Målet med tävlingen är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel samt i år även tech, och ge entreprenörer större möjligheter att göra verklighet av sina idéer.

Intresset i år har varit rekordstort och bland alla bidrag som skickades in har juryn lyft fram följande fyra finalister; iFoodbag, Sture Student, Tickville och Spontano, som får chansen att presentera sin idé under Nordic eCommerce Summit 20-21 maj.

Priset 2014 består av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av cirka 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Spännande finalfält

I juryn sitter Jessica Stark, VD på SUP46, Siavash Ghorbani, medgrundare och CTO på Tictail och Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

iFoodbag - iFoodbag erbjuder den intelligenta matkassen i papper med kyl- och frysfunktion som fungerar upp till 24 timmar för livsmedel. Konceptet innebär enklare och billigare transport av kylda varor, minskat livsmedelssvinn, ökad kvalitet på livsmedel samt mindre behov av tillsatser.

Sture Student - Appen Sture kombinerar två av de viktigaste sakerna för en student - tid & pengar. På bara några sekunder kan du skapa kvalitativa annonser och sälja din gamla studentlitteratur till intresserade köpare.

Tickville – Tickville är en evenemangstjänst som gör det hur enkelt som helst att anordna både stora och små evenemang.

Spontano - Spontano samlar allt som händer under de kommande 48 timmarna och gör det möjligt för dig att snabbt få en överblick och hänga med på något kul - utan att behöva planera i förväg eller leta omkring på olika sidor. Dessutom är det bara aktiviteter med ett fåtal platser kvar!

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta