Bildelsbutik skruvar upp tempot med ny sökmotor

Den snabbväxande e-handeln Skruvat.se satsar vidare för att bli en av Skandinaviens största inom reservdelar för bilar. För att nå dit satsar man nu på Apptus e-handelslösning eSales för att skapa en mer relevant upplevelse för sina kunder.

Skruvat.se grundades 2008 och ska idag vara en av Nordens största e-handelssajter för nya bildelar med en omsättning på över 100 miljoner kronor. I somras tog man även in nytt kapital utifrån för att möjliggöra en fortsatt geografisk expansion, samt en ökad tillväxttakt.

Nu satsar man ytterligare för att nå sitt mål och väljer Apptus e-handelslösning, eSales, för att optimera sin e-handel. Med eSales intelligenta sökmotor samt navigations och rekommendationsteknik hoppas Skruvat.se skapa en mer relevant upplevelse för sina kunder.

Annons

– När kunderna kommer till Skruvat.se har de ett problem de vill lösa, en trasig bildel som de behöver byta ut. Vi vill givetvis hjälpa våra kunder så snabbt som möjligt och ge dem ett relevant sökresultat, i detta har vi funnit att eSales är oslagbart, säger Roberth Risberg, VD och medgrundare av Skruvat.se.

Snabbare och effektivare

Tekniken bakom eSales kartlägger kundens beteende i e-handeln och baserat på informationen, som hämtas presenteras sedan en mer individanpassad e-handel. För kunderna kommer det innebära mer relevanta sökresultat och rekommendationer samt en bättre navigering.

Något man på Skruvat.se hoppas ska leda till att deras kunder guidas fram till rätt bildel snabbare och mer effektivt. Implementeringen av eSales kommer att ske under hösten och då räknar man med en kraftig konverteringsökning.

– Skruvat har haft en fantastisk resa så här långt och det är en ära att få fortsätta denna resa tillsammans med dem. Skruvat har höga förhoppningar på Apptus eSales och jag är övertygad om att vi kommer leva upp till dem och lite till, säger Michael Ericsson, Business Area Manager på Apptus Technologies.

Källa: Press

Annons