Annons

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder Inet-personal med de nya skärmarna

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder

2016-03-23 13:42

Datorbutiken Inet har satt upp skärmar i sina butiker för att kunderna ska kunna ta del av till exempel kampanjfilmer och evenemangstips.

Vi berättade nyligen att Inet dels hade infört en responsiv sida, och dels satsat på att marknadsföra sig via YouTube. Nu följs de digitala nyheterna upp av en lansering i den fysiska världen. Företagets butiker, som i dag finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla, har nämligen alla utsmyckats med bildskärmar som ska visa upp erbjudanden, kampanjer och evenemang som äger rum i närheten.

Skärmarna är på plats sedan december 2015 och hittills uppges skärmarna ha tagits väl emot av Inets kunder.

- Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en upplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Virtual reality och mobiltester i butik

Butikerna ska både ha fått storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i lokalerna.

Annons
Annons
- Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.

Nästa steg blir enligt Peter Kumlin att låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter som surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.

- Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Leverans till altanen succé i Danmark - Sverige får vänta

Leverans till altanen succé i Danmark - Sverige får vänta

PostNords nya tjänst “Flex Change” innebar att 2 000 bomkörningar kunde undvikas bara under den första dagen.

Annons
Annons

Amazons rekommendationer ofta en bra deal - för Amazon

E-handelsjättens köprekommendationer är inte alltid de billigaste för kunden, utan de som är mest lönsamma för Amazon själv.

Pineberry ska göra <nobr>e-handlarna</nobr> redo för 2017

Pineberry ska göra e-handlarna redo för 2017

Pineberry medverkar som partner när Emeet kommer till Stockholm den 20 oktober.

E-handeln växer men ingen butiksdöd i sikte

E-handeln växer men ingen butiksdöd i sikte

Enligt en ny rapport kommer butikens roll att förändras när e-handel och fysisk handel smälter samman.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lensway rekryterar IT-chef från Fyndiq

Patrik Svennerstam lämnar Fyndiq för nytt jobb som teknikchef på LensWay.

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

I slutet av september rullas varumärket A-Z ut på tio nya online-marknader.

UPS levererar med drönare på hemmaplan

UPS levererar med drönare på hemmaplan

Logistikjätten har genomfört provflygningar i USA i hopp om att snart kunna leverera medicinska förnödenheter via luften.

Annons
Annons
Amazon i hetluften efter farligt gods på passagerarflyg

Amazon i hetluften efter farligt gods på passagerarflyg

E-handelsjätten får böta 65 000 pund efter att ha skickat litiumbatterier med passagerarplan.

Ett smart trick för att drastiskt minska transportskador

Ett smart trick för att drastiskt minska transportskador

Efter att ha testat alla fraktbolag i branschen gjorde företaget en kosmetisk ändring som förändrade allt.

Smartphoto:

Smartphoto: "En av de största satsningarna vi genomfört"

Nya maskiner och rensponsiva flöden ska ta Smartphoto till nästa nivå.

ICA:s plan för att vinna kampen om <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: ICA:s plan för att vinna kampen om e-handeln

Magnus Rosén, affärschef för ICA Sveriges e-handel, berättar om ICA:s planer på att ta en allt större del av e-handelsmarknaden.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem