Annons

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder Inet-personal med de nya skärmarna

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder

2016-03-23 13:42

Datorbutiken Inet har satt upp skärmar i sina butiker för att kunderna ska kunna ta del av till exempel kampanjfilmer och evenemangstips.

Vi berättade nyligen att Inet dels hade infört en responsiv sida, och dels satsat på att marknadsföra sig via YouTube. Nu följs de digitala nyheterna upp av en lansering i den fysiska världen. Företagets butiker, som i dag finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla, har nämligen alla utsmyckats med bildskärmar som ska visa upp erbjudanden, kampanjer och evenemang som äger rum i närheten.

Skärmarna är på plats sedan december 2015 och hittills uppges skärmarna ha tagits väl emot av Inets kunder.

- Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en upplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Virtual reality och mobiltester i butik

Butikerna ska både ha fått storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i lokalerna.

Annons
Annons
- Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.

Nästa steg blir enligt Peter Kumlin att låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter som surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.

- Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
InkClub tar över Nordicink - styrelsen utbytt

Avslöjande: InkClub tar över Nordicink - styrelsen utbytt

Nya uppgifter tyder på att inkClub har köpt upp konkurrenten Nordicink.

Annons
Annons

Indiska rekryterar från GANT och McKinsey

Ska styra upp ekonomin och utveckla de fysiska butikerna.

Tradera till modeveckan: Lanserar egen höstkollektion

Tradera lanserar en second hand-kollektion i samband med Stockholm Fashion Week.

Topp 10 detaljhandlare som är bäst på digitalisering

Topp 10 detaljhandlare som är bäst på digitalisering

E-handlare toppar listan medan mathandeln faller efter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln växer - nu toppar Byggmax 5 miljarder

E-handeln växer - nu toppar Byggmax 5 miljarder

Koncernen fortsätter satsa på både e-handel och flertalet nya butiker under 2017.

Fortsatt succé för DHL:s paketautomater i Sverige

Fortsatt succé för DHL:s paketautomater i Sverige

Många e-handelskunder väljer en paketautomat.

Anton på KitchenTime: Lagret löser vårt moment 22

Anton på KitchenTime: Lagret löser vårt moment 22

"En stor effektivitetsvinst", enligt KitchenTimes medgrundare Anton Malmberg.

Annons
Annons
J. Lindeberg <nobr>e-handelssatsar</nobr> - på andra sidan Atlanten

J. Lindeberg e-handelssatsar - på andra sidan Atlanten

Vill öka nätförsäljningen med 100 procent under 2018.

Konkurrensverket godkänner köpet av Mat.se

Konkurrensverket godkänner köpet av Mat.se

Lämnar Axfoods förvärv av nätmatsjätten “utan åtgärd”.

KitchenTime investerar 30 miljoner i robotlager

KitchenTime investerar 30 miljoner i robotlager

KitchenTime flyttar in hos Sportamore i Eskilstuna.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Urbanista söker:

E-commerce Manager

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem