Annons

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder Inet-personal med de nya skärmarna

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder

2016-03-23 13:42

Datorbutiken Inet har satt upp skärmar i sina butiker för att kunderna ska kunna ta del av till exempel kampanjfilmer och evenemangstips.

Vi berättade nyligen att Inet dels hade infört en responsiv sida, och dels satsat på att marknadsföra sig via YouTube. Nu följs de digitala nyheterna upp av en lansering i den fysiska världen. Företagets butiker, som i dag finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla, har nämligen alla utsmyckats med bildskärmar som ska visa upp erbjudanden, kampanjer och evenemang som äger rum i närheten.

Skärmarna är på plats sedan december 2015 och hittills uppges skärmarna ha tagits väl emot av Inets kunder.

- Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en upplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Virtual reality och mobiltester i butik

Butikerna ska både ha fått storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i lokalerna.

Annons
Annons
- Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.

Nästa steg blir enligt Peter Kumlin att låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter som surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.

- Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Houzz i topp bland företag som förändrar världen

Houzz i topp bland företag som förändrar världen

Slår bland andra Spotify och Uber.

Annons
Annons
Omsätter 45 miljoner - nu intar deras militärbutik Sverige

Omsätter 45 miljoner - nu intar deras militärbutik Sverige

E-handeln Milrab siktar på att bli störst i Europa inom militäranpassade outdoorprodukter.

Vilka stora <nobr>e-handlare</nobr> dominerar i ditt län?

Topplista: Vilka stora e-handlare dominerar i ditt län?

Topp 5 butiker per län.

Hemligheten bakom att Amazon inte går att stoppa

Hemligheten bakom att Amazon inte går att stoppa

"Gör systematiskt hela bolaget till produkter."

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Storslam för Chiquelle på SEBC:s prisutdelning

Storslam för Chiquelle på SEBC:s prisutdelning

Tog hem både Årets Butik och Årets Design.

Boozts säljtrick: Bjuder kunderna på Oslokryssning

Boozts säljtrick: Bjuder kunderna på Oslokryssning

Oväntade överraskningar får kunderna att återkomma.

Barnklädesexpert stänger butiken men ökar <nobr>e-handeln</nobr>

Barnklädesexpert stänger butiken men ökar e-handeln

Den fysiska butiken ska bort till förmån för e-handeln.

Annons
Annons
Han ska rusta DesignOnline för framtidens <nobr>e-handel</nobr>

Han ska rusta DesignOnline för framtidens e-handel

Bank Bergström berättar om den första tiden som VD för det snabbväxande e-handelsföretaget DesignOnline.

<nobr>E-handeln</nobr> med supermat ska rädda vår planet

Helgläsning: E-handeln med supermat ska rädda vår planet

Framtidens supermat kommer från Norden och nås via global e-handel.

Instagramproffset Grand Frank går mot 40 miljoner i år

Instagramproffset Grand Frank går mot 40 miljoner i år

VD:n Erik Bergström berättar vad som funkar - och vad som inte funkar - på Instagram.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Cykelkraft AB söker:

Marknadskoordinator

Milrab.se söker:

Country Manager Sverige - med ansvar för internationell satsning

Olsson & Gerthel söker:

Orderadministratör

MADLADY.SE söker:

Guru inom Kundtjänst

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem