Annons

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder Inet-personal med de nya skärmarna

Bildskärmar ska inspirera Inets fysiska kunder

2016-03-23 13:42

Datorbutiken Inet har satt upp skärmar i sina butiker för att kunderna ska kunna ta del av till exempel kampanjfilmer och evenemangstips.

Vi berättade nyligen att Inet dels hade infört en responsiv sida, och dels satsat på att marknadsföra sig via YouTube. Nu följs de digitala nyheterna upp av en lansering i den fysiska världen. Företagets butiker, som i dag finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla, har nämligen alla utsmyckats med bildskärmar som ska visa upp erbjudanden, kampanjer och evenemang som äger rum i närheten.

Skärmarna är på plats sedan december 2015 och hittills uppges skärmarna ha tagits väl emot av Inets kunder.

- Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en upplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Virtual reality och mobiltester i butik

Butikerna ska både ha fått storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i lokalerna.

Annons
Annons
- Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.

Nästa steg blir enligt Peter Kumlin att låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter som surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.

- Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Nästan inga svenska <nobr>e-handlare</nobr> följer lagen

Regelmissen: Nästan inga svenska e-handlare följer lagen

Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden trädde i kraft den första januari i år. En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

2
Annons
Annons

Ny digital chef ska styra ICA:s onlinesatsning framåt

Med Peter Muld som ny Chief Digital Officer på koncernnivå ska ICA Gruppen få en tydligare och mer samordnad digital strategi.

Bubbleroom pausar planen på butiker -

Bubbleroom pausar planen på butiker - "behöver utvärdera"

Stänger butiken i Farsta och öppnar inga nya under det kommande året.

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

SoffaDirekt har fått allt fler mobila besökare. Nu hoppas e-handlaren att trafiken snart ska återspeglas i försäljningssiffrorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ulmart vill skicka ryska och kinesiska varor till Europa

Den ryska e-handelsjätten säger sig vara en mix av Ikea och Amazon och nu sneglar man utanför landets gränser.

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Google yrkar på ökad tydlighet men det argumentet håller inte enligt AdWords-experten.

Collector tar sig an Klarna med analyserande kassa

Collector Banks egna kassalösning ska kombinerat med ett analysverktyg ge e-handlarna större insikt i vilka deras kunder är.

Annons
Annons
Hennes & Mauritz <nobr>e-handel</nobr>

Hennes & Mauritz e-handel "större än befarat"

Hennes & Mauritz e-handel växer stadigt och finns snart på 34 marknader runt om i världen.

Toarullen en av de saker vi helst vill köpa på nätet

Toalettpapper hör till de varor svenskarna helst vill slippa bära hem från livsmedelsaffären.

Penntillverkare siktar på slutkund med ny e-handel

Med varumärken som Ballograf, Cross och Sheaffer i portföljen väljer anrika Ballograf att ta till nätet för sin nya B2C-satsning.

Snabbare e-handel i Europa med 16 miljarder från UPS

UPS standardleveranser i Europa blir två dagar snabbare.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem