Annons

Blondinbella och Rapunzel-Ida investerar i e-handelsbolag Isabella, Ida och Evelina

Blondinbella och Rapunzel-Ida investerar i e-handelsbolag

2016-05-31 11:35

Löwengrip Invest och Backlund Invest gör gemensam investering i ett e-handelsbolag.

Entreprenörerna Isabella Löwengrip och Ida Backlund gör nu en gemensam satsning i e-handelns värld. Båda med tidigare erfarenhet ifrån branschen.

Backlund och Löwengrip träffades för första gången 2011 då Ida intervjuades för Isabellas dåvarande tidning Egoboost.

- Jag kommer ihåg att vi drömde oss bort till framtiden då vi hade egna investeringsbolag där vi kunde hjälpa och investera i främst kvinnor och deras idéer. Det känns fantastiskt roligt att vi nu gör den här investeringen ihop och kan dra nytta av våra erfarenheter inom e-handel, säger Ida Backlund.

"Få förstår värdet i en strategisk grund"

Nu några år senare har de båda var sitt investeringsbolag och sätter drömmarna i verket. Första investeringen hamnar i e-handeln och klädmärket Style Level.

Annons
Annons
- Att investera i Style Level känns riktigt kul. Jag har jobbat med e-handel tidigare och det som imponerade på mig var strategin kring inköp och logistik. Många kan dra igång en webbshop med snygga plagg men få förstår värdet i en strategisk grund, säger Isabella Löwengrip.

"För kvinnor mitt i karriären"

Style Level ska vara ett e-handelsbolag inom mode som riktar sig till kvinnor mitt i karriären. Evelina Boström är den som ska driva Style Levels dagliga verksamhet som VD. Hon ska ha lång erfarenhet inom mode och e-handel och är förstås glad över det nya kompetens- och kapitaltillskottet.

- Det är så klart fantastiskt rolig att Ida och Isabella tror på Style Level. Målet med Style Level är sälja det man saknar själv som kvinna mitt i karriären, men det menar jag basplagg, businessplagg och powerklänningar, säger Evelina Boström, grundare och VD.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta