Bokia ökar konverteringen med personlig säljare

Bokia.se, en av landets ledande bokhandelskedjor satsar på att skapa en mer individanpassad e-handel. Med hjälp av Apptus eSales hoppas man på en förhöjd användarupplevelse och en ökad konverterigsgrad i nätbutiken.

Bokia.se har med sitt utbud på närmare 7 miljoner boktitlar växt ur den tidigare funktionaliteten som guidat kunden fram till produkten. Därför väljer man nu att implementera Apptus digitala säljare, eSales för att skapa en bättre relevans i sin e-handel.

För kunderna hoppas man det ska innebära en förbättrad navigering och ett bättre sökresultat. Bokias besökare ska också få en mer personaliserad upplevelse då den tekniska lösningen kartlägger kundens beteende och kan komma med relevanta produktrekommendationer.

Annons

– Med Apptus eSales implementerat ser vi nu att den trafikdrivande marknadsföringen vi gör ger bättre resultat. Väl inne i e-handeln finns nu eSales där och ger varje enskild besökare en relevant upplevelse, säger Henrik Palmquist, IT-Chef på Bokia Akademibokhandeln.

Fyra av Sveriges största

För Apptus del innebär det nya samarbetet med Bokia att man nu levererar personaliserade lösningar för fyra av Sveriges största bokhandelskedjor på nätet. Däribland Adlibris som valde att satsa på Apptus i början av året.

– Det känns otroligt roligt att få jobba med Bokia.se. Att de redan sett så fantastiska resultat på konvertering och försäljning bekräftar att våra gemensamma ansträngningar och kompetenser är en styrka för hela bokbranschen, säger Michael Ericsson Business Area Manager på Apptus Technologies.

Källa: Press

Annons