Annons

Bokia satsar också på E-böcker, dock inte lika stort

Bokia satsar också på E-böcker, dock inte lika stort

2011-09-21 09:48

Vi skrev precis om KF Medias storsatsning på e-böcker, via sina kanaler Akademibokhandeln och Bokus. Market rapporterar nu att Bokia även de vill vara med och satsa på e-böcker. De ska tydligen lansera ett e-bokskort på Bokmässan i Göteborg. Kortet kommer ge tio procent rabatt på e-böcker och skall vara en del i Bokias multikanalsstrategi.

E-bokskortet kommer bara gå att köpas i deras fysiska butiker och även påfyllningen av kortet kommer endast att ske i butik. Detta för att locka fler bokköpare till deras fysiska butiker. Det låter dock mer tvingande i våra öron.

Bokia skall i samband med lanseringen av e-bokskortet införa trådlöst nätverk i sina butiker och därmed kunna assistera de kunder som behöver hjälp med att ladda ner e-böcker ifrån Bokias nätbutik.

I skuggan av KF Medias satsning ser Bokias nya e-bokskort inte lika genomtänkt ut. Om det är något Apple och Amazon lärt oss så är det att ett komplett ekosystem är det vinnande receptet, något som Dito i alla fall verkar sträva efter.

Vi får dock vänta och se hur dessa satsningar spelar ut sig. Bokmässan i Göteborg verkar vara den gemensamma startpunkten.

Källa: market

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Arne
2011-09-21 15:17

Ännu ett brand att hålla reda på. Svårt att bygga en bra kommmunikationsstrategi med Akademmibokhandel,bokus och nu Dito. Hur skall vi konsumenternkunna hålla redanpå det, hur bygger man värde i dessa tre varumärken. Lätt att Kf slår knut på sig själva tror jag.

Jag själv tror på ett starkt varunärke i stälet för flera mindre starka.

Anna
2011-09-22 12:58

jag undrar mest om journalisten som skrivit ovan artikel känner sig nöjd med partiskheten och språket...

Julius
2011-09-22 15:12

Språket vet jag inte. Vi slänger dock alltid ut lite åsikter i våra nyheter.

Denna var kanske lite extrem men det kändes så pass tamt i jämförelse med KF Medias satsning att vi var tvungna att uttrycka det.

Vi får helt enkelt se vad som händer. Kanske är Bokias satsning den rätta.

Ber om ursäkt om du kände att det var för mycket Anna.

Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Annons
Annons
Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta