Annons

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

2014-03-06 08:23

I USA och England är ”cashback-fenomenet”, det vill säga där konsumenter får tillbaka pengar på sina nätköp, en relativt vanlig företeelse och en mångmiljardindustri. Nu går Bonnier Growth Media in i bolaget Refunder.se, som är en svensk motsvarighet till utländska cashbacksajter.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 men nu är det dags att gå ut brett med tjänsten efter att Bonnier Growth Media valt att investera i bolaget.

Bonniers investmentbolag meddelar att man köper en tredjedel av Refunder.se och därmed går in som delägare tillsammans med grundarna Fredrik Ohlsson, Victor Dahlborg, Joakim Kempff och Andreas Adler.

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se, säger Ulrika Saxon, VD för Bonnier Growth Media.

Satsar på rejäl tillväxt

Tjänsten fungerar som så att e-handelskonsumenter får pengar tillbaka på alla onlineköp som sker hos de anslutna nätbutikerna, som i dagsläger är cirka 200. Till skillnad från en kupongtjänst så begränsar inte cashback konsumenten till ett visst erbjudande, utan pengar tillbaka gäller vid varje köp i butikernas hela sortiment.

– Fredrik, Victor och deras team har lagt en mycket bra grund, och vi är nu redo för att gemensamt trycka på knappen för en rejäl tillväxt, säger Ulrika Saxon.

Våren 2013 gjorde Schibsted Media Groups dotterbolag, Schibsted Vekst, en liknande investering när man köpte en minoritetspost i den norska tjänsten KickBack.no.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta