Annons

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

Bonnier köper in sig i svensk cashbacksajt

2014-03-06 08:23

I USA och England är ”cashback-fenomenet”, det vill säga där konsumenter får tillbaka pengar på sina nätköp, en relativt vanlig företeelse och en mångmiljardindustri. Nu går Bonnier Growth Media in i bolaget Refunder.se, som är en svensk motsvarighet till utländska cashbacksajter.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 men nu är det dags att gå ut brett med tjänsten efter att Bonnier Growth Media valt att investera i bolaget.

Bonniers investmentbolag meddelar att man köper en tredjedel av Refunder.se och därmed går in som delägare tillsammans med grundarna Fredrik Ohlsson, Victor Dahlborg, Joakim Kempff och Andreas Adler.

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se, säger Ulrika Saxon, VD för Bonnier Growth Media.

Satsar på rejäl tillväxt

Tjänsten fungerar som så att e-handelskonsumenter får pengar tillbaka på alla onlineköp som sker hos de anslutna nätbutikerna, som i dagsläger är cirka 200. Till skillnad från en kupongtjänst så begränsar inte cashback konsumenten till ett visst erbjudande, utan pengar tillbaka gäller vid varje köp i butikernas hela sortiment.

– Fredrik, Victor och deras team har lagt en mycket bra grund, och vi är nu redo för att gemensamt trycka på knappen för en rejäl tillväxt, säger Ulrika Saxon.

Våren 2013 gjorde Schibsted Media Groups dotterbolag, Schibsted Vekst, en liknande investering när man köpte en minoritetspost i den norska tjänsten KickBack.no.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta