Boob Design börjar sjunka efter två stabila år

Men den egna e-handeln ökar.

Den svenska butiken Boob Design säljer sina kläder för mammor och gravida via sin egen e-handel och återförsäljare på 20 marknader. Försäljningen via den egna sajten når 57 marknader i världen, men webbutiken är endast översatt till svenska, tyska och engelska.

Boob Design rapporterade en stabil omsättning, på strax under 49 miljoner kronor, för både 2016 och 2017. Men 2018 var året då bolaget började tappa. 

Annons

LÄS ÄVEN: Mammornas modebutik ökade e-handeln med 31 procent

För 2018 landade omsättningen på drygt 45 miljoner kronor. Den omsättningen hade företaget senast någonstans mellan 2014 och 2015. Rörelseresultatet landade på cirka 560 tusen kronor, jämfört med 3 miljoner under 2017. 

Men enligt rapporten ska e-handeln ha ökat med 10 procent under föregående år. Boob Design har dock inte skrämts av de sjunkande siffrorna och meddelar att de ser en ljus framtid för bolaget. 

- Fokus under 2019 är fortsatt tillväxt genom vidareutveckling av varumärke och produkter, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. Målet är att bli det självklara och mest hållbara valet för mammor världen över. Som en del av det arbetet är till exempel hela årets kollektion tillverkad av hållbara material, skriver Boob Design i sin rapport.

Annons