Boozt inleder samarbete med modeveckan i Köpenhamn

Ska "sjösätta gemensamma visioner".

E-handelsföretaget Boozt inleder ett exklusivt samarbete med Copenhagen Fashion Week. Det meddelar företaget i ett pressmeddelande. Samarbetet är tänkt att gynna båda parter samt att "främja innovation och stärka både etablerade varumärken liksom nya uppstickare". 

- Vi är väldigt stolta över att ha ingått ett avtal med en så stark partner som Boozt. Vi ser fram emot att sjösätta och utveckla våra gemensamma visioner. På Copenhagen Fashion Week arbetar vi hårt för att skapa bästa möjliga marknadsföringskanaler för den danska och nordiska modebranschen. Med Boozt som huvudpartner kan vi stödja och utveckla nya format för att stärka modeindustrin, säger Camilla Frank, vd på Copenhagen Fashion Week.

Annons

LÄS ÄVEN: Boozt.com växer starkt trots hård konkurrens

"Med stor glädje vi deltar"

Boozts vd Hermann Haraldsson hoppas att samarbetet på sikt ska kunna stärka hela den nordiska modebranschen.

- Vi ser fram emot att vara en del av Copenhagen Fashion Week tillsammans med de nordiska modemärkena, vilka är fundamentet i vår verksamhet. I nära samarbete med våra varumärkespartners tror vi att vår data och kunskap om kundens beteende kommer kunna bidra till att skapa nya idéer och initiativ. Det är med stor glädje vi deltar och använder vår plattform för att skapa uppmärksamhet för både etablerade- och nya uppstickare bland de nordiska modemärkena, kommenterar han.

Annons