Annons

Boozt ska bli en stark sportbutik online Anders Enevoldsen, chef för IR & företagskommunikation på Boozt

Boozt ska bli en stark sportbutik online

2019-06-10 07:00

"Handlar om att ha flera olika kontaktpunkter".

Nätmodekoncernen Boozt avslutade 2018 med ett imponerande resultat på 42,6 miljoner kronor, jämfört med minus 12,6 miljoner kronor året innan. 

Under 2019 har bolaget satsat på att bli en stark spelare inom sportsegmentet. Det meddelades redan när Boozt tillskrevs titeln som ny huvudpartner till Göteborgsvarvet i mars. 

LÄS ÄVEN: Boozt satsar offline för att öka online

- Nu satsar vi stort på att växa inom sportsegmentet och samarbetet med Göteborgsvarvet är en viktig och naturlig del av vår resa för att nå en aktiv och medveten målgrupp, kommenterade Peter G. Jørgensen, marknadschef på Boozt, i samband med löpareventet.

Företaget vill stärka de olika avdelningarna i sin webbutik och göra dem konkurrenskraftiga. Därför gör e-modeaktören olika satsningar inom sina "lifestyle"-avdelningar, som företaget kallar dem.

Annons
Annons

En av årets satsningar ligger just på sportsegmentet, och nyligen kommunicerades det ut att Boozt nu har ingått partnerskap med det danska herrlandslaget i fotboll. 

- Landslaget enar landet på ett unikt sätt och överbryggar både köns- och åldersgrupper. Köpenhamn är en av värdstäderna för det kommande europeiska mästerskapet i fotboll 2020, vilket ger en exceptionell möjlighet för en förenande kampanj, skriver Boozt i ett pressmeddelande och fortsätter:
- Partnerskapet är ett viktigt steg i vår resa mot att öka medvetenheten kring vårt sportutbud, vilket under 2019 kommer att utökas till att omfatta en fotbollskategori. Vi arbetar dedikerat för att bli en butik för alla sportintresserade människor i norden.

Boozts kommunikationschef, Anders Enevoldsen, berättar för Ehandel.se att arbetet med att bli en stark sportbutik online pågår i hela Norden. Bolaget engagerar sig därför i olika sportevenemang i de nordiska länderna för att förtydliga och bygga på företagets mål. 

- Det finns en synergi mellan varumärkesbyggande aktiviteter i det offentliga rummet i kombination med en online-marknadsföring. Som vi ser det så handlar det om att ha flera olika kontaktpunkter med kunden. Vi ser även att gränsen mellan mode och träningskläder är på väg att suddas ut, och att kombinationen av de två i sportmodekategorin visar en stark tillväxt, säger Anders Enevoldsen till Ehandel.se och tillägger:
- För oss är det också viktigt att erbjuda våra kunder ett brett urval av både traditionella maktmärken som exempelvis adidas och Puma, samt mer nischade eller nyare varumärken som Houdini eller SKINS, som ofta kan vara svårt att hitta i en fysisk butik. Sport- och idrottsgrenskategorin består nu av mer än 100 varumärken och vi ser att våra goda lojala kunder alltmer omfamnar kategorin.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons
Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta