Boozt ska sminka Guldbagge-kändisar i nytt partnerskap

Utlovar "en upplevelse utöver det vanliga".

För knappt ett år sedan kunde vi berätta att modeföretaget Boozt gett sig in i en ny miljardbransch - nämligen skönhetsbranschen. 

- Många av våra kunder har frågat varför vi inte säljer kosmetik, och vi har sett på flera ställen att kläder och kosmetik går fint ihop, sa Boozt vd Hermann Haraldsson till oss då.

Annons

LÄS ÄVEN: Modejätten Boozt ger sin in i ny miljardbransch

"Hedrade att vara en del av detta event"

Nu meddelar företaget att de som ett led i kosmetisk-satsningen ingått i ett nytt partnerskap med den svenska filmgalan Guldbaggen. På årets gala, som hålls på Cirkus i Stockholm den 22 januari, kommer Boozt därför att erbjuda såväl gäster som kändisar lite extra skönhetsvård.

- Guldbaggen hyllar skådespelar- och filmkonsten, en konstform som ger många människor glädje och inspiration. Vi är väldigt hedrade att vara en del av detta event, och kunna erbjuda galans gäster en upplevelse utöver det vanliga, säger Hermann Haraldsson i ett pressmeddelande.

"En glamorös och minnsvärd kväll"

För själva sminkningen har företaget anlitat professionella make up-artister från skönhetsmärket L’oréal Paris.

- Vi vill ge gästerna på Gulbaggen en glamorös och minnesvärd kväll, och vi är glada över vårt samarbete med Boozt, ett företag som värderar skönheten i livet, och möjliggör för andra att dela detta. Tillsamman kan vi skapa en meningsfull kontext för att fira skönhet och lyx, säger Vicke Harris, som är ansvarig för Guldbaggen, i pressmeddelandet.

Annons