Boozt växte med 140 procent – fick 25 000 nya kunder

Fjärde rekordet i rad sattes under Black Friday.

Den svarta fredagen verkar i år ha varit riktigt lyckosam för många e-handlare. Igår kunde vi berätta om Sportamore, KitchenTime, Cykelkraft med flera, som alla slog sina tidigare rekord under fredagen som gick.

LÄS ÄVEN:

Annons

Sportamore fick över 40 000 order under Black Friday

KitchenTime tredubblade under BF - ökade med 240 procent

Cykelkraft slog förra årets rekord innan klockan elva

Nu meddelar e-handelsföretaget Boozt att även de sällar sig till skaran. Med en försäljningsökning på 140 procent och inte färre än 25 000 nya kunder, har företaget minst sagt toppat rejält.

Fjärde rekordet på ett år

Rekordet är dessutom långt ifrån det enda som slagits på senare tid.

- Detta är fjärde gången vi slår vårt omsättningsrekord sedan Black Friday 2016, vilket visar att vi ser ett fortsatt stort intresse från kunder som efterfrågar prisvärda lyxvaror anpassade för den nordiska marknaden, säger Boozts vd Hermann Haraldsson i ett pressmeddelande.

En del av succén kan ha berott på att Boozt valde att tjuvstarta rean redan klockan åtta på torsdagskvällen - vilket ledde till att trafiken på sajten blev tio gånger så stor som den normalt är den tiden i veckan. Totalt ska 90 000 kunder ha handlat i butiken under kampanjen, och under torsdagen och fredagen ökade trafiken på sajten med hela 84 procent. Samtidigt ska antalet besök från nya kunder ha ökat med 54 procent, jämfört med samma tid under 2016.

- Vi är väldigt nöjda med försäljningen under Black Friday. Vi är lika nöjda med att vi lyckades leverera ordrar lagda under Black Friday till 20 000 av våra kunder redan på lördagen. Och idag, måndag, förväntar vi oss att kunna packa 90 000 order. Detta visar att snabb leverans är en naturlig del av vårt kunderbjudande, säger Hermann Haraldsson.

Annons

Företaget uppger dock att alla siffror är "oreviderad icke-finansiell information".

Annons