Annons

Började med ekologisk barnmat - planerar nu egen e-handel Kristina Brunander vill ta Tip & Tot till e-handeln

Började med ekologisk barnmat - planerar nu egen e-handel

2018-05-16 07:00

Säljer i dag via bland andra Mathem.

När Kristina Brunander och hennes man fick sitt första barn föddes också en företagsidé. Kristina Brunander märkte nämligen snabbt att det, enligt henne, fanns en del att önska vad gällde utbudet av färdig barnmat i Sverige.

"Insikten gjorde mig mörkrädd"

Lösningen blev företaget Tip & Tot, som grundades förra året. Bolaget har riktat in sig på att tillverka svenskproducerad och ekologisk barnmat, som sedan säljs via företag som ICA och Mathem.

- Idén bakom Tip & Tot föddes när jag själv fick barn och insåg att det inte fanns något vettigt alternativ av färdig barnmat i Sverige. Det gick upp för mig att majoriteten av barnmaten på hyllan i affären kan ha producerats innan min son ens var född, och fortfarande ha en hållbarhet som sträcker sig längre än hans ettårsdag. Insikten gjorde mig rent ut sagt mörkrädd och gjorde att jag valde att starta Tip & Tot, säger Kristina Brunander i ett pressmeddelande.

Tip & Tot har i dag ingen egen e-handelsverksamhet, men företagets presstalesperson på PR-byrån Manifest Stockholm berättar i ett mejl till Ehandel.se att onlineförsäljning i egen regi finns med i planerna.

Annons
Annons
- I dagsläget säljs produkterna via bland annat MatHem.se men planer finns absolut på en egen e-handel i takt med att företaget expanderar.

Samlar kapital via crowdfunding

För att snabbare kunna ta marknadsandelar har Tip & Tot valt att samla in pengar via Crowdfundingsajten Funded by me, där företaget för närvarande har en kampanj i rullning.

- Vi finns till för alla föräldrar som vill ge sina barn färsk, nyttig och svensk mat men som inte hinner, kan eller vill laga barnmaten själv hemma. Därför blir vi det perfekta komplementet, eller alternativet, till hemlagad mat. För det är egentligen precis vad vi erbjuder: hemlagad mat från vår fabrik i Halmstad, berättar företaget i sin kampanj.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta