Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Siktar nu på minst 150 miljoner kronor.

Sist vi skrev om e-handlaren och e-handelsleverantören Boxon från Helsingborg skulle konsultbolaget Consid ta sig an uppdraget att bygga om och samla hela Boxons digitala närvaro, inkluderat e-handeln, på en och samma plattform.

LÄS ÄVEN: Miljardbolaget bygger om hela sin webb och e-handel

Annons
Annons

Idag meddelar Boxon att de, för nästan exakt ett år sedan, tog helt rätt beslut. 

Sedan den nya webbplatsen lanserades i november har Boxons tillväxt skjutit i höjden. Försäljningen har ökat med 60 procent och bolagets konvertering med 22 procent, jämfört med samma period året innan. 

– Vi har lyckats med ambitionen att samla hela vårt erbjudande på ett och samma ställe vilket vi nu ser resultatet av, säger Fredrik Lethin, E-commerce Manager på Boxon, i ett pressmeddelande.

Men företaget nöjer sig inte där och planerar nu en global lansering. Samtidigt har Boxon satt upp ett mål om att nå en försäljning på minst 150 miljoner kronor online.

– Vi har varit ett starkt team tillsammans med Boxon vilket har haft många positiva effekter. De har varit nyfikna och drivande och det känns fantastiskt kul att vi nu får hejarop från deras kunder. Nu ser vi fram emot att driva fler projekt tillsammans, säger Maya Ljungblad, projektledare på Consid.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!