Annons

Bring Citymail lanserar en digital brevlåda

Bring Citymail lanserar en digital brevlåda

2013-05-21 10:41

Inom en snar framtid kommer företag, myndigheter och organisationer i allt större utsträckning skicka sin post digitalt. Nu dyker det upp allt fler tjänster som gör det möjligt att ta emot och hantera post som vanligtvis hamnar i brevlådan. Senast i raden är Bring Citymails nya digitala brevlåda Digimail.

Den digitala brevlådan Kivra som vi skrivit om tidigare får alltså konkurrens. Med den nya digitala brevlådan, som går under namnet Digimail, vill Bring Citymail ge privatpersoner möjligheten att digitalt kunna ta emot post som normalt sett hade hamnat i brevlådan.

Mottagaren kan själv godkänna den post som ska kunna skickas till den privata digitala brevlådan och har även möjlighet att kolla sin post var han eller hon än befinner sig via sin smartphone, surfplatta eller dator.
– Genom att som postoperatör erbjuda våra avsändare och mottagare både fysisk och digital distribution kan vi tillmötesgå marknadens olika behov. Med Digimail kan vi hjälpa avsändare och mottagare att mötas digitalt på ett säkert sätt, säger Martin Thulin, ansvarig för Digimail.

Höga säkerhetskrav

Till skillnad från andra kommunikationskanaler, som vanlig e-post, är den nya digitala postala kanalen sluten. Enbart avsändare och mottagare som är identifierade med e-legitimation och som godkänt varandra, kan kommunicera via den, företaget som utvecklat tekniken heter Smart Refill.
– Smart Refill är certifierad enligt säkerhetsstandarden PCI:s level 1. Digimail uppfyller standarden och därmed bankernas och kortföretagens högt ställda säkerhetskrav. Vi kan inte tänka oss en bättre samarbetspartner än Bring Citymail för att tillsammans erbjuda marknaden nya sätt att ta emot och hantera viktig post, säger David Nilsson, vd för Smart Refill.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons
Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta