Britterna kräver precision i E-handelsleveranserna

Britterna är inte helt nöjda med hur landets e-handlare och distributörer levererar. Förutom att de efterfrågar allt fler alternativ till hemleveranser, vill man gärna se att de kommer på utsatt tid. Helst inom ett fönster av tre timmar.

Flexibla leveransalternativ är det nya svarta, i alla fall enligt flertalet undersökningar som just nu trillar över oss. Click and collect ska få ett allt större fäste under året enligt revisionsbyrån Deloitte och UPS säger att kunden vill ha möjlighet att välja när och hur de får sina paket.

Enligt UPS är det även viktigt med fri frakt och en majoritet av kunderna kan vänta några dagar extra om så är fallet. En ny brittisk undersökning visar nu att flexibla leveranser inte är allt, de ska komma på utsatt tid också.

Annons

Enligt undersökningen, utförd av Ipsos Research på uppdrag av Honeywell, förväntar sig 99 procent att paketet dyker upp inom en vecka, ingen orimlig tanke. En majoritet av de tillfrågade, 59 procent, anger dock att den beräknade leveranstiden ska kunna preciseras inom ett fönster av tre timmar eller mindre.

Betalar för perfekt leverans

40 procent säger samtidigt att de är villiga att betala extra för den ”perfekta leveransen” där de kan välja exakt var och när paketet levereras. Och britterna verkar inte nöjda med hur e-handlarna levererar i dagsläget.

Drygt sex av tio uppgav att de nuvarande leveransalternativen som erbjuds av återförsäljare inte är tillfredsställande, och 51 procent säger att det är ofta leveransen sker när de inte är hemma, eller att den helt missar utsatt tid.

– Det är avgörande för nätbutiker att hänga med i det snabba livet deras kunder lever, vilket är anledningen till att mobil teknik nu spelar en viktig roll för e-handeln. Återförsäljare och distributörer måste arbeta tillsammans för att säkerställa en snabb leverans och en positiv shoppingupplevelse, säger Jeff Taylor, chef för Honeywells Transport och logistikverksamhet i Europa.

 

Källa: Retail Times

Annons