Annons

Britterna kräver precision i E-handelsleveranserna

Britterna kräver precision i E-handelsleveranserna

2015-03-11 09:30

Britterna är inte helt nöjda med hur landets e-handlare och distributörer levererar. Förutom att de efterfrågar allt fler alternativ till hemleveranser, vill man gärna se att de kommer på utsatt tid. Helst inom ett fönster av tre timmar.

Flexibla leveransalternativ är det nya svarta, i alla fall enligt flertalet undersökningar som just nu trillar över oss. Click and collect ska få ett allt större fäste under året enligt revisionsbyrån Deloitte och UPS säger att kunden vill ha möjlighet att välja när och hur de får sina paket.

Enligt UPS är det även viktigt med fri frakt och en majoritet av kunderna kan vänta några dagar extra om så är fallet. En ny brittisk undersökning visar nu att flexibla leveranser inte är allt, de ska komma på utsatt tid också.

Enligt undersökningen, utförd av Ipsos Research på uppdrag av Honeywell, förväntar sig 99 procent att paketet dyker upp inom en vecka, ingen orimlig tanke. En majoritet av de tillfrågade, 59 procent, anger dock att den beräknade leveranstiden ska kunna preciseras inom ett fönster av tre timmar eller mindre.

Betalar för perfekt leverans

40 procent säger samtidigt att de är villiga att betala extra för den ”perfekta leveransen” där de kan välja exakt var och när paketet levereras. Och britterna verkar inte nöjda med hur e-handlarna levererar i dagsläget.

Annons
Annons

Drygt sex av tio uppgav att de nuvarande leveransalternativen som erbjuds av återförsäljare inte är tillfredsställande, och 51 procent säger att det är ofta leveransen sker när de inte är hemma, eller att den helt missar utsatt tid.

– Det är avgörande för nätbutiker att hänga med i det snabba livet deras kunder lever, vilket är anledningen till att mobil teknik nu spelar en viktig roll för e-handeln. Återförsäljare och distributörer måste arbeta tillsammans för att säkerställa en snabb leverans och en positiv shoppingupplevelse, säger Jeff Taylor, chef för Honeywells Transport och logistikverksamhet i Europa.

 

Källa: Retail Times

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Annons
Annons
Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Annons
Jessica Egman om AI som katalysator i <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: Jessica Egman om AI som katalysator i e-handeln

"Små e-handlare behöver AI mest".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta