Annons

Bröder öppnar dörren till det franska köket med AirDine Filip och Simeon Johansen ser fram emot kvällens preimärmiddag

Bröder öppnar dörren till det franska köket med AirDine

2016-02-26 16:21

Med hjälp av den nya restaurang-appen AirDine ska Filip och Simeon Johansen förvandla en etta på 24 kvadrat till en fransk restaurang.

I förra veckan berättade vi om den nylanserade svenska appen Airdine som fungerar som ett Airbnb för middagar. Men istället för en sovplats, kan man boka en middag hemma hos någon man inte känner.

Ett upplägg som bröderna Filip och Simeon Johansen fastnat för. Tillsammans, i en liten etta i centrala Malmö, ska man snart arrangera sin första middagsbjudning, skriver Skånska Dagbladet.

Storebror Simeon, 18 år, står för lägenhet och diskning medan lillebror Filip, som går en kockutbildning på HRS, Hotell- och restaurangskolan i Köpenhamn, kommer att agera kock.

– Vi gillar utmaningar båda två, och Filip är jätteduktig på matlagning. Vi har också gjort ett avtal med Bondens skafferi att de ska leverera goda skånska råvaror till oss, säger Simeon Johansen till tidningen.

Fullbokat till premiären

De båda bröderna har namngett sin ”krog” Edible by Johansen, och bordsbokningen kommer alltså att ske via AirDine som även förmedlar betalningen.

Annons
Annons

Premiären är ikväll och för det ringa priset av 250 kronor får man som gäst avnjuta en trerätters middag med en fransk touch och lamm till huvudrätt.

Kvällens bjudning har varit fullbokad sedan i tisdags och för Filip, som har matlagning som sin stora passion, är det ett sätt att utveckla sin talang och testa sina kunskaper.

– Man får chansen att utveckla sin matlagning, och samtidigt får vi glada gäster och gemenskap, säger Filip Johansen.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Nästan inga svenska <nobr>e-handlare</nobr> följer lagen

Regelmissen: Nästan inga svenska e-handlare följer lagen

Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden trädde i kraft den första januari i år. En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

2
Annons
Annons

Ny digital chef ska styra ICA:s onlinesatsning framåt

Med Peter Muld som ny Chief Digital Officer på koncernnivå ska ICA Gruppen få en tydligare och mer samordnad digital strategi.

Bubbleroom pausar planen på butiker -

Bubbleroom pausar planen på butiker - "behöver utvärdera"

Stänger butiken i Farsta och öppnar inga nya under det kommande året.

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

SoffaDirekt har fått allt fler mobila besökare. Nu hoppas e-handlaren att trafiken snart ska återspeglas i försäljningssiffrorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ulmart vill skicka ryska och kinesiska varor till Europa

Den ryska e-handelsjätten säger sig vara en mix av Ikea och Amazon och nu sneglar man utanför landets gränser.

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Google yrkar på ökad tydlighet men det argumentet håller inte enligt AdWords-experten.

Collector tar sig an Klarna med analyserande kassa

Collector Banks egna kassalösning ska kombinerat med ett analysverktyg ge e-handlarna större insikt i vilka deras kunder är.

Annons
Annons
Hennes & Mauritz <nobr>e-handel</nobr>

Hennes & Mauritz e-handel "större än befarat"

Hennes & Mauritz e-handel växer stadigt och finns snart på 34 marknader runt om i världen.

Toarullen en av de saker vi helst vill köpa på nätet

Toalettpapper hör till de varor svenskarna helst vill slippa bära hem från livsmedelsaffären.

Penntillverkare siktar på slutkund med ny e-handel

Med varumärken som Ballograf, Cross och Sheaffer i portföljen väljer anrika Ballograf att ta till nätet för sin nya B2C-satsning.

Snabbare e-handel i Europa med 16 miljarder från UPS

UPS standardleveranser i Europa blir två dagar snabbare.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem