Annons

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete Carolina Gynning gör en kollektion för Bubbleroom

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete

2019-03-13 07:07

Ska expandera i Norden och Europa.

För drygt en månad sedan meddelade Bubbleroom att de ska lansera flera starka design- och influencersamarbeten under året, och nu avslöjas det första och största hittills. Carolina Gynnings kollektion för Bubbleroom lanseras i e-modeföretagets webbutik under första veckan i april.

- Jag är glad att ha fått möjlighet att designa en kollektion som genom Bubblerooms unika marknadsposition tillgängliggörs för fler, säger Carolina Gynning i ett pressmeddelande.

Företaget har tidigare satsat på samarbeten med andra inflytesrika profiler i Norden. Bland andra har Bubbleroom jobbat med Molly Rustas och finländska Marianna Mäkelä, som bidragit stort till aktörens expansion på dessa marknader. 

Dessa kollektioner har sålt slut redan under de första dagarna och därför väntas samarbetet med Carolina Gynning bli stort, menar e-modebolaget. 

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya satsning - ska ta fler marknadsandelar

E-modeaktören är just nu i en kraftig tillväxtfas. Nätbutiken sålde för cirka 330 miljoner kronor förra året, jämfört med 200 miljoner under 2017. Enligt modehandlaren fortsätter bolaget att expandera i Norden.

- Att expandera till fler marknader samtidigt som vi växer på våra befintliga marknader, är en del av vår offensiva strategi. Att stärka närvaron på den finska marknaden ger oss förutsättningar att växa ytterligare inom vårt segment. Vi ser god potential i att fortsätta expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi stärker vår position på den svenska marknaden, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta