Annons

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete Carolina Gynning gör en kollektion för Bubbleroom

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete

2019-03-13 07:07

Ska expandera i Norden och Europa.

För drygt en månad sedan meddelade Bubbleroom att de ska lansera flera starka design- och influencersamarbeten under året, och nu avslöjas det första och största hittills. Carolina Gynnings kollektion för Bubbleroom lanseras i e-modeföretagets webbutik under första veckan i april.

- Jag är glad att ha fått möjlighet att designa en kollektion som genom Bubblerooms unika marknadsposition tillgängliggörs för fler, säger Carolina Gynning i ett pressmeddelande.

Företaget har tidigare satsat på samarbeten med andra inflytesrika profiler i Norden. Bland andra har Bubbleroom jobbat med Molly Rustas och finländska Marianna Mäkelä, som bidragit stort till aktörens expansion på dessa marknader. 

Dessa kollektioner har sålt slut redan under de första dagarna och därför väntas samarbetet med Carolina Gynning bli stort, menar e-modebolaget. 

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya satsning - ska ta fler marknadsandelar

E-modeaktören är just nu i en kraftig tillväxtfas. Nätbutiken sålde för cirka 330 miljoner kronor förra året, jämfört med 200 miljoner under 2017. Enligt modehandlaren fortsätter bolaget att expandera i Norden.

- Att expandera till fler marknader samtidigt som vi växer på våra befintliga marknader, är en del av vår offensiva strategi. Att stärka närvaron på den finska marknaden ger oss förutsättningar att växa ytterligare inom vårt segment. Vi ser god potential i att fortsätta expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi stärker vår position på den svenska marknaden, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta