Annons

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete Carolina Gynning gör en kollektion för Bubbleroom

Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete

2019-03-13 07:07

Ska expandera i Norden och Europa.

För drygt en månad sedan meddelade Bubbleroom att de ska lansera flera starka design- och influencersamarbeten under året, och nu avslöjas det första och största hittills. Carolina Gynnings kollektion för Bubbleroom lanseras i e-modeföretagets webbutik under första veckan i april.

- Jag är glad att ha fått möjlighet att designa en kollektion som genom Bubblerooms unika marknadsposition tillgängliggörs för fler, säger Carolina Gynning i ett pressmeddelande.

Företaget har tidigare satsat på samarbeten med andra inflytesrika profiler i Norden. Bland andra har Bubbleroom jobbat med Molly Rustas och finländska Marianna Mäkelä, som bidragit stort till aktörens expansion på dessa marknader. 

Dessa kollektioner har sålt slut redan under de första dagarna och därför väntas samarbetet med Carolina Gynning bli stort, menar e-modebolaget. 

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya satsning - ska ta fler marknadsandelar

E-modeaktören är just nu i en kraftig tillväxtfas. Nätbutiken sålde för cirka 330 miljoner kronor förra året, jämfört med 200 miljoner under 2017. Enligt modehandlaren fortsätter bolaget att expandera i Norden.

- Att expandera till fler marknader samtidigt som vi växer på våra befintliga marknader, är en del av vår offensiva strategi. Att stärka närvaron på den finska marknaden ger oss förutsättningar att växa ytterligare inom vårt segment. Vi ser god potential i att fortsätta expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi stärker vår position på den svenska marknaden, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

Annons
Annons
E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons
Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta