Annons

Bubbleroom planerar att öppna 20 butiker på tre år

Bubbleroom planerar att öppna 20 butiker på tre år

2013-12-18 10:09

Renodlade e-handlare som satsar på fysiska butiker blir allt vanligare. En trend som även Bubbleroom vill haka på och till våren öppnar företaget sin första fysiska butik i Stockholm. Om konceptet uppskattas av kunderna, väntar en snabb expansion med ytterligare butiker.

Igår berättade vi om hur e-handlaren RoyalDesign slagit upp portarna till sju nya butiker runt om i landet. Målet är att bli Sveriges nya inrednings och designkedja, men man är inte ensamma om att ta sikte på den fysiska världen.

Branschtidningen Market har i en intervju med Bubbleroom fått ta del av nätmodebutikens framtidsplaner. I mars 2014 öppnar man upp sin första fysiska butik i SKHLM i Skärholmen, Stockholm. Och slår det väl ut står fler på tur.
– Om vi ser att konceptet fungerar siktar vi på en snabb expansion. Vi har som mål att öppna 20 butiker under en treårsperiod, säger företagets vice vd, Christian Resell.

Gräva där man står

Bubbleroom har under de senaste åren satsat offensivt för att ta marknadsandelar i en tuff bransch, och efter flera år med förlustsiffror har man nu effektiviserat sin verksamhet. Bland annat har företaget slagit igen sitt Stockholmskontor och fokuserat sin verksamhet till Borås. Något som lett till att man sedan i somras ska  kunna visa upp svarta siffror.

Men enligt Christian Resell är det kostsamt att växa på nätet, samtidigt som det är svårt att nå fram i bruset. Och istället för att expandera näthandeln på nya marknader utanför Europa, väljer de att gräva djupare där de redan står och öppnar upp fler kanaler där de redan har ett fungerande koncept.
– Vi vill bli den största modeaktören i Norden bland unga tjejer. Det bästa sättet att göra det är med ett multichannelkoncept, säger Bubblerooms vd, Svante Tegnér till Market.

Som på nätet, fast i butik

Men även om den första riktigta butiken inte öppnar förrän i mars 2014, så får man redan nu ett smakprov på den fysiska världen. Sedan i mitten av november har Bubbleroom öppnat en temporär butik, Bubbleroom Pop-up Store, i Kv. Caroli i Malmö.

Svante Tegnér konstaterar också att butikerna ska vara en upplevelse för kunderna. Många av de parametrar som Bubbleroom jobbar med på nätet ska lyftas in i den fysiska butiken.
– Den första butiken i Skärholmen blir en flagshipstore som ska visa det koncept som vi vill förmedla med våra fysiska butiker, säger Svante Tegnér.

Källa: Market

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta