Annons

Bubbleroom planerar att öppna 20 butiker på tre år

Bubbleroom planerar att öppna 20 butiker på tre år

2013-12-18 10:09

Renodlade e-handlare som satsar på fysiska butiker blir allt vanligare. En trend som även Bubbleroom vill haka på och till våren öppnar företaget sin första fysiska butik i Stockholm. Om konceptet uppskattas av kunderna, väntar en snabb expansion med ytterligare butiker.

Igår berättade vi om hur e-handlaren RoyalDesign slagit upp portarna till sju nya butiker runt om i landet. Målet är att bli Sveriges nya inrednings och designkedja, men man är inte ensamma om att ta sikte på den fysiska världen.

Branschtidningen Market har i en intervju med Bubbleroom fått ta del av nätmodebutikens framtidsplaner. I mars 2014 öppnar man upp sin första fysiska butik i SKHLM i Skärholmen, Stockholm. Och slår det väl ut står fler på tur.
– Om vi ser att konceptet fungerar siktar vi på en snabb expansion. Vi har som mål att öppna 20 butiker under en treårsperiod, säger företagets vice vd, Christian Resell.

Gräva där man står

Bubbleroom har under de senaste åren satsat offensivt för att ta marknadsandelar i en tuff bransch, och efter flera år med förlustsiffror har man nu effektiviserat sin verksamhet. Bland annat har företaget slagit igen sitt Stockholmskontor och fokuserat sin verksamhet till Borås. Något som lett till att man sedan i somras ska  kunna visa upp svarta siffror.

Men enligt Christian Resell är det kostsamt att växa på nätet, samtidigt som det är svårt att nå fram i bruset. Och istället för att expandera näthandeln på nya marknader utanför Europa, väljer de att gräva djupare där de redan står och öppnar upp fler kanaler där de redan har ett fungerande koncept.
– Vi vill bli den största modeaktören i Norden bland unga tjejer. Det bästa sättet att göra det är med ett multichannelkoncept, säger Bubblerooms vd, Svante Tegnér till Market.

Som på nätet, fast i butik

Men även om den första riktigta butiken inte öppnar förrän i mars 2014, så får man redan nu ett smakprov på den fysiska världen. Sedan i mitten av november har Bubbleroom öppnat en temporär butik, Bubbleroom Pop-up Store, i Kv. Caroli i Malmö.

Svante Tegnér konstaterar också att butikerna ska vara en upplevelse för kunderna. Många av de parametrar som Bubbleroom jobbar med på nätet ska lyftas in i den fysiska butiken.
– Den första butiken i Skärholmen blir en flagshipstore som ska visa det koncept som vi vill förmedla med våra fysiska butiker, säger Svante Tegnér.

Källa: Market

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Annons
Annons
Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Annons
Jessica Egman om AI som katalysator i <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: Jessica Egman om AI som katalysator i e-handeln

"Små e-handlare behöver AI mest".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta