Annons

Bubbleroom satsar på tillväxt - adderar fyra till styrelsen Susanne Holmström, Malin Strihagen, Mattias Miksche och Aurore Belfrage

Bubbleroom satsar på tillväxt - adderar fyra till styrelsen

2019-04-09 07:07

En månad efter fyrmanna-rekryteringen.

E-modebutiken Bubbleroom har sedan en tid tillbaka satsat på att få tillväxt i sin webbutik, men nu satsar de även på en expansion såväl i Norden som i Europa.

Nyligen meddelade företaget att de under 2018 lyckades gå om sitt omsättningsmål, med att öka 35 procent för helåret. Nätbutiken omsatte istället cirka 330 miljoner kronor, jämfört med 200 miljoner under 2017. 

I samband med siffrorna avslöjades även de nya rekryteringarna. Bolaget stärkte upp företagets ledningsgrupp med fyra nya personer. De som anställdes tog på sig rollerna som CFO, Chief Digital Officer, logistikchef samt People & Culture Manager.

LÄS ÄVEN: Bubbleroom når 330 miljoner - genomför stor nyrekrytering

Annons
Annons

"Framåtlutad kompetens"

Nu, efter en månad, gör Bubbleroom ytterligare en kompetensuppstärkning och utökar styrelsen med nya ledamöter. Den här gången var den gemensamma faktorn mångårig erfarenhet av mode, e-handel och digitala tjänster för att rusta den strategiska kompetensen i bolaget. 

- Bubbleroom är inne i en väldigt spännande fas, och vi har redan stärkt ledningsgruppen med erfarenhet och kompetens som ska tillvarata bolagets potential framöver. Ett naturligt nästa steg är därför att även utöka styrelsen med ny, framåtlutad och diversifierad kompetens, säger Freddy Sobin, styrelseordförande i Bubbelroom, i ett pressmeddelande och tillägger:
- Jag är övertygad om att samtliga fyra nya ledamöter kommer att bidra stort till bolagets resa framåt. Jag ser också verkligen fram emot styrelsearbetet tillsammans och att genom det ytterligare främja bolagets fortsatta tillväxt.

"Best-in-class marknadsföring"

De nya styrelsemedlemmarna är Susanne Holmström, som är NetonNets vd och tidigare privatmarknadschef på Trygg-Hansa, och Mattias Miksche som besitter en flerårig erfarenhet från styrelsearbete från bland annat Sportamore, Avanza och Dustin.

- Bubbleroom har en marknadsposition som är unik och är verksamt i ett segment med stor potential för ytterligare tillväxt. Den tillväxtresa bolaget gjort under de senaste tre åren är minst sagt imponerande, och jag ser med stor tillförsikt på de möjligheter vi nu har framför oss, säger Mattias Miksche. 

Den tredje är Aurore Belfrage som är en techprofil som bland annat jobbar med AI och har lång erfarenhet från startups och digitala verksamheter, samt Malin Strihagen som har mångårig erfarenhet från brand management inom modebranschen, bland annat från Ralph Lauren.

- Bubbleroom är ett spännande företag, med en otrolig resa bakom sig i termer av tillväxt och digital mognad. Bolaget har på kort tid etablerat ett marknadsföringsarbete som verkligen är best-in-class. Att nu få bidra till att ytterligare skärpa bolagets digitala profil är något jag ser fram emot, säger Aurore Belfrage.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta