Annons

Bubblerooms VD: Vi ökar med över 35 procent i år Ville Kangasmuukko, vd Bubbleroom

Bubblerooms VD: Vi ökar med över 35 procent i år

2018-11-01 15:30

Tittar på automatisering för snabbare leveranser.

Tidigare i dag kom beskedet att Bubbleroom outsourcar sin logistik till Logent, som också tar hand om Boozts lagerverksamhet. I ett första skede tar Logent över Bubblerooms befintliga lagerhantering, men på sikt är planen att samarbete ska resultera i en ny lagerlösning.

LÄS ÄVEN: Bubbleroom outsourcar lagret - 35 nyanställs

Till Ehandel.se säger Bubblerooms vd Ville Kangasmuukko att skiftet till Logent har att göra med Bubblerooms tillväxt.

- Vi kommer att fortsätta att växa och då vill vi kunna fokusera på de kommersiella delarna. Det här beslutet tar vi för att vi vill få en snabbare leveranstid ut till kund.

All personal får stanna

Redan förra året blev ett rekordår för Bubbleroom. Då växte e-handelsföretaget med en bra bit över 50 procent, vilket räckte till en omsättning på över 200 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Bubblerooms comeback: Över 10 miljoner i vinst 2017

Annons
Annons

Hur stor blir ökningen i år?

- Ja, det är två månader kvar på året. Men redan nu kan vi säga att vi kommer att ha en tillväxt på över 35 procent under 2018.

Som vi berättade tidigare i dag kommer Logent att rekrytera ett antal personer till att hantera Bubblerooms logistik. Hittills har Consortio Fashion Group - som äger både Bubbleroom och Cellbes - hanterat båda företagens logistik, och nu kommer de bara att arbeta med Cellbes. Omorganisationen innebär alltså inga uppsägningar, utan all befintlig personal får stanna kvar inom Consortio Fashion Group.

AutoStore en möjlighet

När Bubbleroom och Logent väl "har lärt känna varandra", som Ville Kangasmuukko uttrycker det, ska de båda företagen inleda en slags förstudie. Med hjälp av den ska Bubbleroom och Logent göra upp en plan för hur Bubblerooms logistik ska hanteras de kommande åren.

Ville Kangasmuukko berättar att en möjlighet är att investera i robotlagret AutoStore, vilket många andra e-handlare har valt att göra. Men om det blir AutoStore, eller om det blir någon automatisering över huvud taget, återstår att se.

- Många e-handlare har gått över till automation, men det finns både för- och nackdelar med det och det handlar ändå om en väldigt stor investering. Så vi vill ta den här tiden till att genomföra en ordentlig förstudie innan vi tar ett beslut.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta