Budbee live i fyra städer till – vill nå 50% av svenskarna i år

Fortsätter att växa på hemmaplan.

Efter att sakta men säkert ha intagit allt fler städer i Sverige, Finland och Danmark, kom logistikleverantören Budbee tidigare i år med ett nytt kraftbesked. Företaget planerar en lansering i Nederländerna, och den här gången är det inte tal om att erövra stad för stad. Tvärt om är planen att lansera i hela landet i ett och samma svep.

LÄS ÄVEN: Budbee intar Nederländerna med 50 miljoner extra på fickan

Annons

Framöver planerar Budbee, som gjort sig till ett namn att räkna med inom området hemleveranser, att även expandera till fler länder i Benelux-området.

Når fler än 250 000 nya personer

Men trots de internationella satsningarna står det knappast stilla på företagets svenska hemmaplan. Tidigare i år lanserade Budbee sina leveranser i Västerås och Örebro, och i förra veckan kom turen till Helsingborg. Nu i dagarna kommer Budbees bilar även att börja rulla i Uppsala.

- Vi är otroligt glada över att nu kunna erbjuda Budbees hemleveranser till mer än en kvarts miljon konsumenter till, skriver Budbees CCO Simon Strindberg i ett meddelande till Ehandel.se.

Några planer på att göra Budbee till en rikstäckande service i Sverige finns dock inte i dagsläget.

- Vi har ingen plan på att täcka hela Sverige som det ser ut just nu. Däremot är vårt mål för året är att kunna erbjuda våra hemleveranser till över 50 procent av Sveriges befolkning.

LÄS ÄVEN: Budbee expanderar till Finland och Danmark - når 2,5 miljoner till

Annons