Bygger nytt expertteam – tar in toppchef från Komplett

Nyrekryterar för att öka online.

Hösten 2015 avancerade Lene Iren Oen från en chefstjänst på det norska e-handelsföretaget Blush till en direktörstjänst inom Komplett-koncernen. Sedan dess har hon ansvarat för e-handelsjättens kommersiella verksamhet, vilket bland annat omfattat Kompletts sajter i Norge, Sverige och Danmark.

LÄS ÄVEN: Lene Iren Oen ska lyfta Kompletts flaggskeppsbutiker

Annons

Nu har dock Lene Iren Oen bestämt sig för att gå vidare. Hon har nämligen rekryterats som ny Commercial Manager till Clas Ohlson i Norge .

- Vi glädjer oss över att få in Lene i familjen. Hon kommer att tillföra ny och spännande kompetens och blir en viktig bricka för att säkra framtida lönsam tillväxt och nöjda kunder, säger Stine Trygg-Hauger, vd för Clas Ohlson i Norge, i ett pressmeddelande.

Ska dubbla online vartannat år

Hos Clas Ohlson kommer Lene Iren Oen att ansvara för ett helt nytt kommersiellt team, som i sin tur ska ansvara för kundservice, försäljning, marknadsföring och kommunikation i diverse kanaler. Målet är att företaget ska dubbla sin försäljning online vartannat år fram till 2022.

- Clas Ohlsons butiker bågnar av produkter som löser små och stora utmaningar åt kunderna, och jag ser fram emot att tillsammans med alla duktiga kollegor utveckla handelsupplevelsen ytterligare. Vi ska se till att alla möten med oss blir enkla, trygga och inte minst trevliga, säger Lene Iren Oen.

I det nya kommersiella teamet, som alltså är tänkt att öka Clas Ohlsons försäljning online, kommer även kommunikationsrådgivaren Kine Dreyer att ingå. Hon kommer närmast från den norska PR-byrån Geelmuyden Kiese, där hon har arbetat sedan 2013.

LÄS ÄVEN: Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

Annons