Annons

Byggjätten snickrar vidare på sin norska storsatsning

Byggjätten snickrar vidare på sin norska storsatsning

2013-11-15 11:49

Skånska Byggvaror satsar vidare i Norge med en ny e-handel på Grønt Fokus, nätbutiken som man köpte upp 2012. Samtidigt öppnas ett showroom i Kristiansand som sedan ska stå modell när den svenska verksamheten utvecklas.

I maj 2012 köpte Skånska Byggvaror upp den norska e-handeln Grønt Fokus som ett steg i sin nordiska expansion. Nu bygger man vidare och den 11 november slog man upp portarna till ett nytt showroom i Kristiansand.

Med naturtrogna miljöer där uterum, växthus och förvaring presenteras i sin rätta miljö hoppas man locka till mer e-handlande hos våra norska grannar.
– Satsningen i Norge är ett viktigt steg i vår norska expansion och samtidigt ett pilotprojekt för att skapa framtidens köpupplevelse kring våra produkter. Med lärdomar från vår norska satsning ska vi sedan utveckla våra svenska showroom, säger Beiron Palm, affärsutvecklings- och produktionschef.

Fler är på gång

Skånska Byggvaror berättade i september hur man planerade för en fortsatt satsning på distans och e-handel. Något man nu gör genom att även satsa på en ny nätbutik på Grönt Fokus hemsida.

Samtidigt konstaterade byggjätten att satsningen skulle ske med hjälp av utställningar och showrooms likt den i Kristiansand. Därför har man även inlett samarbete med olika norska utemiljö- och trädgårdsföretag för att kunna skapa showrooms av uterum och växthus i ytterligare norska städer.
– Vi gör en storsatsning i Norge och känner redan att tydligt stigande intresse hos norska villaägare för vårt sätt att skapa, säger Beiron Palm.

Källa: Market

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta