Byggjätte fyller jämnt och öppnar två nya butiker

I år fyller Skånska Byggvaror 50 år, och för att fira ett halvt sekel som distanshandlare inom byggvaror, inviger man under våren två nya butiker, en i Helsingborg och en i Norrköping. Något som innebär att byggjätten intensifierar sin satsning på omnikanal, att möta kunderna i flera kanaler.

2014 var det mest framgångsrika året sedan starten 1965 för Skånska Byggvaror. Totalt sålde bolaget för mer än 600 miljoner kronor och tillväxten landade på 24,5 procent i Norden. Något man hoppas bräcka i år då det gamla distanshandelsföretaget fyller 50.

Bland annat genom att fortsätta investera i digitala butiker och e-handeln, men även med hjälp av fortsatt nordisk expansion. Man kommer även att inviga två nya inspirationsbutiker i Helsingborg och Norrköping.

Annons

– Satsningen är ett viktigt steg vidare i vår omnikanal-ambition som gör det allt enklare att inspireras och handla av oss. Oavsett om det sker digitalt eller i fysiska möten ska vi alltid vara tillgängliga där och när kunderna vill träffa oss, säger Anders Johansson Eickhoff, VD på Skånska Byggvaror.

Inspirerande miljö

Under förra året öppnade Skånska Byggvaror sina två första butiker i Sverige i Plantagens butiker i Stockholm och Göteborg. De nya inspirationsbutikerna i Helsingborg och Norrköping följer samma koncept med autentiska och naturtrogna hem- och trädgårdsupplevelser.

Butiken i Norrköping blir cirka 600 kvadratmeter stor och i Helsingborg har man byggt om sin 1000 kvadratmeter stora flaggskeppsbutik från grunden.

– Vi har skapat en miljö som får inspirationen att frodas. Det ska vara som att vara hemma hos en vän och göra det enkelt att se nya möjligheter för att utveckla sitt eget hem. Våra fysiska mötesplatser ska helt enkelt erbjuda en glad miljö där drömmar väcks och projekt startas, säger Anders Johansson Eickhoff.

Källa: Press

Annons