Annons

CDON Group visar fortsatt försäljningstillväxt

CDON Group visar fortsatt försäljningstillväxt

2012-07-18 14:53

CDON Group publicerade idag siffrorna för första halvåret 2012. En rapport som visar på en försäljningstillväxt på 38 procent under andra kvartalet jämfört med föregående år. Totalt hamnade försäljningen på 952 miljoner kronor under andra kvartalet, resultatet efter skatt hamnade dock på minus 37,1 miljoner.

Koncernen befinner sig just nu i en intensiv tillväxtfas och strategin har varit att stärka marknadsandelarna genom att bibehålla en hög tillväxtnivå. Därför har man gjort betydande investeringar i sin expansion, och där har Nellys lagerflytt stått för en stor del av utgifterna.

– Vi har genomfört ett av våra största interna åtaganden någonsin då vi i perioden flyttade hela Nelly.coms lagerverksamhet. Det var en nödvändig åtgärd som satte ett betydande avtryck på modesegmentets utfall i kvartalet, genom flyttkostnader som var högre än förväntat, samt genom en dämpad tillväxt under perioden, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group och fortsätter.

– Vi har nu rekryterat en ny ledning för koncernens modesegment och det, i kombination med det nya effektivare lagret, gör oss väl positionerade inför återupptagandet av våra marknadssatsningar.


Ett sammandrag av andra kvartalet

Under det andra kvartalet arbetade man intensivt med att befästa CDON.com som Nordens ledande internetvaruhus. Nyligen lanserades Tretti.coms sortiment med vitvaror, hushållsapparater och utomhusprodukter på CDON.com. Man lanserade också Heppo.com i Nederländerna och en lokal version av Nelly.com i Storbritannien.

– Det andra kvartalet var ytterligare ett starkt tillväxtkvartal för CDON Group med en försäljningsökning på 38 procent. Vi fortsätter att växa starkare än både detaljhandeln och internethandeln och stärker därmed vår position på e-handelsmarknaden, säger Paul Fischbein.

Ni finner CDON Groups delårsrapport här (.pdf).

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Parvelito
2012-07-18 15:49

Bruttomarginalen sjunker ju som en sten, man priskrigar med andra ord hårt. Det ger marknadsandelar, men det kostar uppenbarligen en del.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta