Annons

CDON Marketplace integreras mot Magento JOHAN LILJEHOLM, NORDIC WEB TEAM

CDON Marketplace integreras mot Magento

2016-03-18 15:28

Magento-konsulten Nordic Web Team har lanserat en officiell integrationen till CDON marketplace.

Sedan tidigare erbjuder bland annat e-handelsplattformarna Kodmyran, E37 och Jetshop, via sin tjänst Keycrunch, integrationer till CDON Marketplace. Något som gör det enklare för e-handlare att sälja via ytterligare en kanal förutom den egna nätbutiken.

Nu meddelar Nordic Web Team, som i måndags anordnade det första officiella Meet Magento Sweden, att även de lanserat en integration mot CDON Marketplace för Magento version 1.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda den officiella integrationen till CDON marketplace. Att vi i samarbete med CDON kan erbjuda modulen utan kostnad är otroligt spännande, säger Johan Liljeholm, Senior E-commerce Advisor.

Klarna Checkout för Magento 2

Modulen har varit i beta sedan en tid tillbaka och har testats utav en av Sveriges största e-handlare med ett stort antal order. Nu gör Nordic Web Team den tillgänglig för alla på sin portal för moduler.

Annons
Annons

Enligt företaget själva ligger man bakom flera av de största integrationerna till Magento i Norden, något man haft nytta av i utvecklingen av den senaste modulen.

– Det har varit en utmaning att göra modulen anpassad för användning generellt inom Magento. Många butiker har olika konfigurationer och uppsättningar men vi drar nytta av de erfarenheter vi fått från tidigare integrationer, säger Rodrigo Acuna, Extension Developer på Nordic Web Team.

Samtidigt meddelar företaget att man lanserat en modul för att integrera Klarna Checkout med Magento 2. Modulen stödjer samtliga länder som Klarna Checkout stödjer. Bland annat Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

– Klarna är en oerhört viktig del för den Nordiska marknaden. Vi är stolta över att som första leverantör kan erbjuda Klarna Checkout för Magento 2. Innovationer vad det gäller lokala anpassningar och betalningslösningar är kritiskt för en plattforms framgång på mindre marknader som Sverige, säger Jonas Wärngård, VD Nordic Web Team.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Annons
Annons
Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

Brevleverantören MailChimp öppnade en egen e-handel. 

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Köp- och säljsajten rullar ut en meddelandetjänst för alla på plattformen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem