CDON utökar satsningen kring tredjepartssäljare

I slutet av förra året öppnade CDON.com upp sin e-handel för tredjepartssäljare. Via CDON Marketplace kan nu andra nätbutiker sälja sina varor och utnyttja trafiken till CDON.com och deras kundbas. Detta är ett koncept som nätjätten Amazon kört med sedan långt tillbaka och där tredjepartssäljarna sägs stå för en stor del av Amazons totala omsättning.

CDON.com har börjat doppa tårna i fördelarna med att även låta andra sälja på deras plattform, och nu stärker bolaget satsningen.

E-handelskoncernen CDON Group meddelar idag att de rekryterat Patrik Settlin och Ted Boman vilka skall stärka CDON Marketplace. Ted blir chef för marknadsplatsen och Patrik blir Chief Commercial Officer för CDON.com.

Annons

Patrik kommer närmast ifrån e-handelsföretaget Komplett där han var försäljningschef för Sverige och Danmark. Ted var tidigare VD för Polhem PR i Norden och har en bakgrund som VD och försäljningschef för Oriflame i Indonesien.

Ledande nätvaruhuset

Dessa två skall nu hjälpa till att ta CDON:s marknadsplats till nästa nivå och stärka positionen som ett brett varuhus på nätet.

– Patrik och Ted är två starka resurser med hög kompetens och erfarenheter från en rad olika digitala arenor. De blir två viktiga hörnstenar när vi nu bygger CDON.com att bli det ledande varuhuset på nätet, säger Ola Strömberg, VD för CDON.com.

Tanken är att CDON Marketplace skall ge möjlighet för snabbare tillväxt inom nya e-handelssegment. Små och medelstora handlare sägs nå över 2 miljoner aktiva kunder genom marknadsplatsen.

– Det är roligt att CDON.com har etablerat sig som ett välkänt varumärke och en dynamisk arbetsplats dit duktiga personer söker sig. Vi verkar i en spännande bransch och CDON.com befinner sig i en viktig fas i sin utveckling. De rekryteringar vi genomför tillför organisationen en bredare kompetens och erfarenhet som vi kommer ha stor nytta av i vår satsning, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

 

Källa: Press

Annons

Annons