CDON.com öppnar upp för externa E-handelsbutiker

CDON Group meddelar att CDON.com nu öppnar upp sin marknadsplats för externa e-handlare. Små och medelstora handlare kan därmed nå över 2 miljoner aktiva kunder genom ett av Nordens största e-handelsvaruhus. Lanseringen utgör även ett viktigt steg i tillväxtstrategin för CDON.com.

Vi har haft det på känn ett tag nu och redan 2012 berättade vi om CDON:s planer på att bli ett nordiskt Amazon. Under de senaste åren har man breddat utbudet både genom att utvidga sitt eget sortiment, och genom lanseringen av sortiment från systerbolagen Lekmer, Nelly och Tretti.

Nu öppnar CDON.com även upp för externa e-handelsbutiker att integrera sitt sortiment och sälja sina varor genom sajten.

Annons

– Lanseringen av externa butiker på CDON.com är ett mycket viktigt steg i bolagets utveckling, där vi nu snabbt breddar sortimentet och utvidgar kunderbjudandet, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

250 000 dagliga besökare

E-handelsbutiker som kopplar upp sig mot CDON.com:s marknadsplats får därmed snabbt tillgång till hela den nordiska marknaden och sajtens 250 000 dagliga besökare. Under 2013 förväntas CDON.com generera mellan 80-100 miljoner kronor i försäljning för systerbolag och externa butiker.

Intresset från e-handlare väntas bli stort och redan från start finns ett antal butiker tillgängliga och fler står på tur att lanseras inom kort.

– Vi ser att nya produktsortiment uppskattas av våra kunder och för andra e-handlare innebär detta en unik möjlighet att via Nordens största e-handelsvaruhus nå över 2 miljoner aktiva kunder i Norden. Vi fortsätter nu att steg för steg leverera på vår strategi att göra CDON.com till ett fullsortimentsvaruhus på nätet, säger Paul Fischbein.

Källa: Press

Annons