Annons

CDON.com lanserar medlemskap med fri frakt

CDON.com lanserar medlemskap med fri frakt

2013-08-13 16:51

Den svenska e-handelsjätten CDON lanserar nu ett medlemskap likt Amazons Prime-tjänst. Amazon har länge erbjudit ett medlemskap som kostar pengar men som ger många fördelar hos e-handelsjätten. Nu försöker CDON göra något liknande med tjänsten CDON+.

CDON+ är ett medlemskap hos nätbutiken CDON.com som ger dig fri frakt vid köp över 100 kronor, förtur hos kundservice och unika rabatterbjudanden.

- Med CDON+ kan vi belöna våra mest trogna och aktiva kunder genom bra erbjudanden och ökad service. Vi hoppas även att vår nya tjänst ska ge kunderna incitament att handla från våra nya segment, såsom exempelvis sport, outdoor och mode. Med ett utbud på över 13 miljoner fraktfria produkter och andra förmåner anser vi att CDON+ är en väldigt stark och konkurrenskraftig tjänst. Bemötandet från kunder har hittills varit över förväntan vilket känns kul, säger Christian Eriksson, VD för CDON.com.

E-handelskoncernen CDON Group har tidigare meddelat sina planer om att göra CDON.com till ett nordiskt Amazon. De har successivt flyttat in utbudet ifrån sina andra nätbutiker in i CDON.com och nu lanseras alltså ett speciellt medlemskap i koncernens huvudbutik.

Tjänsten CDON+ som även ger en återbäring på mellan 1-3 procent på varje köp, lanseras till en kostnad av 199 kronor per år. Vad det sedan kommer att kosta meddelas ej, medlemskapet tecknas dock alltid på årsbasis.

Mer information om CDON+ finner ni här hos CDON.com.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Joel
2013-08-13 17:09

"Med ett utbud på över 13 miljoner fraktfria produkter och andra förmåner anser vi att CDON+ är en väldigt stark och konkurrenskraftig tjänst."

Är det ett typo eller har dom verkligen 13 milj produkter i sitt sortiment? :S

Hensh
2013-08-13 20:37

En sak jag är reagerade på är den utlovande kundservicen för CDON+-kunden, då man får förtur hos kundservice. Särbehandling är inte OK. Oavsett om kunden har Plus eller inte, så är det fortfarande en kund.

Jimmy Öström
2013-08-13 22:00

Jepp "förtur hos kundservice" känns ju verkligen helt okej:-)

Fruktsam
2013-08-13 23:08

Håller med om att förtur hos kundservice sticker i ögonen. I min värld är alla kunder lika viktiga och förtjänar samma service oavsett om de handlar för 100kr eller 100 000kr.

Men annars har jag inget emot den sortens medlemsklubbar. Det kan vara ett bra sätt att skaffa sig trogna och lojala kunder.

Joel
2013-08-14 08:24

Jag tycker att det är lite för högt prissatt. 99 kr/år hade motiverat det mer. Man får nog subventionera frakten lite mot att få extra lojala kunder.

flennstrom
2013-08-14 09:32

13 miljoner kan nog stämma. De säljer böcker och då blir det mycket titlar om man säljer flera språk. De har både engelska, tyska och italienska titlar: http://cdon.se/search?category=862&q=cialdini&x=-696&y=-59

Parvelito
2013-08-14 13:10

Näe, det här vet jag inte hur de har tänkt. Frakten på CdOn är normalt 29kr, om man inte råkat på en fraktfritt-kampanj eller någon bonusstege som ger fraktfritt för att man köpt mycket. Man får lov att handla ganska många gånger för att 199kr/år skall vara en bra deal.

Återbäringen var väl heller inte mycket att yvas över, den betalas dessutom ut i form av ett presentkort efter att medlemsperioden gått ut, dvs efter ett år.

Jag tror inte att särskilt många konsumenter vill låsa in sig hos CdOn. Deras priser är inte alltid precis de bästa. De må ha en väldig massa italienska böcker, men i övrigt är det rätt stora luckor i sortimentet.

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta