Annons

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare Green Friday har etablerats

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

2019-04-26 11:26

"Är som Black Friday, men mindre".

Även våren behöver en köpfest. Så resonerade CDON när företaget år 2016 lanserade kampanjen Green Friday, som skulle infalla den sista fredagen i april samt efterföljande helg. Redan det första året lyckades den nylanserade dagen dra in 50 miljoner i försäljning till e-handlaren, varför dagen förstås kom tillbaka även året efter.

LÄS ÄVEN: Green Friday femdubblade CDON - sålde för 50 miljoner

Tre år senare har Green Friday blivit ett givet inslag i CDON:s kalender, och i dag är det dags för den fjärde upplagan. Men det här året kan CDON knappast räkna med att ro hem alla Green Friday-beställningar.

Påhejade av Prisjakt

Kampanjen har nämligen plockats upp av flera andra e-handlare, som nu presenterar egna erbjudanden dagen till ära. Vi har till exempel sett Green Friday-erbjudanden hos KitchenTime, Webhallen, Lyko, Tretti och Komplett.

Annons
Annons

En möjlig anledning till det plötsliga intresset kan vara att Prisjakt också har involverat sig i dagen. På sin sida skriver prisjämförelsesajten att dagen har vuxit i omfattning och att alla relevanta erbjudanden kommer att sammanställas på Prisjakts sida.

- Green Friday är som Black Friday, men mindre. Dagen lanserades av CDON 2016 och allt fler butiker hänger på. Den 26 april 2019 samlar vi erbjudanden från alla våra butiker (sammanlagt över 5 000) här. Vi visar bara erbjudanden som faktiskt är bra och uppdaterar med nya hela dagen, skriver Prisjakt.

"I god tid före sommarrean"

I samband med förra årets Green Friday frågade vi CDON:s dåvarande vd Magnus Fredin varför just slutet av april är en lämplig tid för en kampanj.

- Valet av tidpunkt beror helt enkelt på att vårförsäljningen har kommit igång, men det är fortfarande i god tid före sommarrean. Dessutom har lönen landat på kontot, sade Magnus Fredin då.

LÄS ÄVEN: Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Annons
Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

Annons
Annons

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta