Annons

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare Green Friday har etablerats

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

2019-04-26 11:26

"Är som Black Friday, men mindre".

Även våren behöver en köpfest. Så resonerade CDON när företaget år 2016 lanserade kampanjen Green Friday, som skulle infalla den sista fredagen i april samt efterföljande helg. Redan det första året lyckades den nylanserade dagen dra in 50 miljoner i försäljning till e-handlaren, varför dagen förstås kom tillbaka även året efter.

LÄS ÄVEN: Green Friday femdubblade CDON - sålde för 50 miljoner

Tre år senare har Green Friday blivit ett givet inslag i CDON:s kalender, och i dag är det dags för den fjärde upplagan. Men det här året kan CDON knappast räkna med att ro hem alla Green Friday-beställningar.

Påhejade av Prisjakt

Kampanjen har nämligen plockats upp av flera andra e-handlare, som nu presenterar egna erbjudanden dagen till ära. Vi har till exempel sett Green Friday-erbjudanden hos KitchenTime, Webhallen, Lyko, Tretti och Komplett.

Annons
Annons

En möjlig anledning till det plötsliga intresset kan vara att Prisjakt också har involverat sig i dagen. På sin sida skriver prisjämförelsesajten att dagen har vuxit i omfattning och att alla relevanta erbjudanden kommer att sammanställas på Prisjakts sida.

- Green Friday är som Black Friday, men mindre. Dagen lanserades av CDON 2016 och allt fler butiker hänger på. Den 26 april 2019 samlar vi erbjudanden från alla våra butiker (sammanlagt över 5 000) här. Vi visar bara erbjudanden som faktiskt är bra och uppdaterar med nya hela dagen, skriver Prisjakt.

"I god tid före sommarrean"

I samband med förra årets Green Friday frågade vi CDON:s dåvarande vd Magnus Fredin varför just slutet av april är en lämplig tid för en kampanj.

- Valet av tidpunkt beror helt enkelt på att vårförsäljningen har kommit igång, men det är fortfarande i god tid före sommarrean. Dessutom har lönen landat på kontot, sade Magnus Fredin då.

LÄS ÄVEN: Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

Annons
Annons
City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta