COW Parfymeri hjälper kunden med doftnavigering

Skönhetsbranschen på nätet har vissa begränsningar, särskilt när det gäller dofter. Fram till dess att tekniken låter oss sniffa på virtuella saker måste e-handlare komma på andra sätt för att ligga steget före sina konkurrenter. COW Parfymeri satsar på en navigering som lyfter fram doftfamiljer, doftgrupper och doftnoter som hjälper kunden hitta sin favoritparfym.

COW Parfymeri ägs och drivs av Christian och Wenche Hughes som har arbetat över 30 år i branschen. De öppnade den första COW-butiken 1999, och 2006 började de även med att sälja på nätet.

– Vi ville skapa en godisbutik för den moderna kvinnan och genom åren har vi blivit kända för att ha extremt kunnig och hjälpsam personal. Vårt team består av väldigt duktiga make up-artister. Vi jobbar alla tätt tillsammans och vidareutbildar oss kontinuerligt. I den nya nätbutiken hjälper vi dem som inte kan eller har tid att besöka våra butiker hjälp att hitta produkter som ger önskat resultat, säger Wenche Hughes.

Annons

Ett kompletterande pussel

Att sälja skönhetsprodukter och dofter på nätet är inte helt okomplicerat om man vill hjälpa sina kunder hitta rätt produkt utan att de behöver prova. Vi har tidigare skrivit om Gents.se som introducerade något de kallar för Gents doftwebb som ska hjälpa kunderna hitta sin favoritparfym.

COW Parfymeri hjälper kunden hitta sin favoritdoft på ett liknande sätt. De säger att de väldigt noga har valt ut rätt produkter till sitt koncept, de vill bygga ett pussel av varumärken som kompletterar varandra.

– Det är få nätbutiker som lyfter fram den väsentliga informationen om en parfym, det är vanligtvis bara varumärke och pris, så handlar inte våra kunder. Därför har vi byggt en navigering som lyfter fram doftfamiljer, doftgrupper och doftnoter. Man kan även enkelt hitta andra produkter från parfymören bakom den doft man gillar, säger Wenche Hughes.

Källa: Press

Annons