Helgvideo: Caliroots grundare om vikten av lokal närvaro

Det tar flera månader att komma igång i ett nytt land och lokal närvaro är en klar fördel.

Ehandel.se har täckt utlandstrenden i en rad artiklar nyligen. En rutinerad aktör på den fronten är Caliroots som bland annat säljer streetwear på nätet. Bolaget är i dag aktivt i flera europeiska länder och i år tog man sig an Frankrike och Holland.

Vi fångade upp Caliroots VD och grundare Andreas Koschnike under vår e-handelskonferens Emeet Stockholm för att ställa några frågor om deras utlandsexpansion.

Annons
Annons

"Jobbat hårt med lönsamheten"

Andreas Koschnike berättar bland annat om hur de nyligen förvärvat ett tyskt butikskoncept i Berlin. Lokal närvaro sägs öka trovärdigheten när man tar sig an en ny marknad. Missa inte veckans helgintervju nedanför.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!