Annons

Campadre missade målet - men vände till vinst Stefan von Stein, vd Campadre

Campadre missade målet - men vände till vinst

2018-06-12 10:45

Från minus 4,5 miljoner till svarta siffror.

En omsättning på drygt 206 miljoner kronor och ett resultat som för första gången blev positivt. Så ser Campadres facit ut för helåret 2017. Företagets årsredovisning har nu landat hos Bolagsverket, och i den framkommer det bland annat - precis som bolaget tidigare avslöjat - att bolaget ökade sin omsättning med över 40 procent under året som gick.

LÄS ÄVEN: Campadre når 200 miljoner - visar vinst för första gången

Nu står det klart att resultatet (efter finansiella poster) landade på 983 000 kronor.

- Bolaget ser en fortsatt kraftig tillväxt inom e-handeln och Campadre har en stark position på marknaden, konstaterar bolaget i sin rapport.

En bit kvar till målet

De färska siffrorna innebär att Campadre inte riktigt nådde upp till målet på 250 miljoner i omsättning, men rapporten kommer istället med en annan god nyhet.

LÄS ÄVEN: Campadre och Members mot 250 miljoner i år

Annons
Annons

Under året köpte Campadre Members.com från Qliro Group, vilket resulterade i att de båda shoppingklubbarna numera drivs under samma tak. Draget verkar ha varit en lyckad affär för Campadre, som under året även hann med att vända till svarta siffror. Detta efter att flera år i rad ha fått nöja sig med ett minusresultat.

"Största shoppingklubben på nätet"

I samband med att Campadre tog över Members fick den tidigare Qliro-ägda sajten både en ny sajt och en ny app.

- I och med förvärvet stärker vi vår position som den största shoppingklubben på nätet i Norden, sade Campadres vd Stefan von Stein i samband med lanseringen.

Både Campadre och Members bedriver e-handel inom till exempel mode, heminredning och resor. Under året har Campadre ökat antalet anställda för att förstärka bland annat sitt säljteam och sin kundserviceavdelning. Företaget har tidigare uttalat att målet är att nå en miljard i omsättning år 2020. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta