Campadre växte med 40% – omsätter 115 miljoner

Campadre såg en omsättningsökning med 40 procent förra året samtidigt som bolaget gick med lönsamhet.

Campadre kunde nyligen berätta att november 2015, jämfört med samma månad 2014, innebar en ökning på 60 procent. Nu är siffrorna för hela 2015 klara och shoppingklubben har all anledning att fira. Omsättningen ska ha kommit upp i totalt 115 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 40 procent, och rörelseresultatet förbättrades med 11 miljoner kronor.

Nya samarbeten med varumärken

Företagets mål för 2020 är satt till en miljard kronor.

Annons
Annons

- 2015 var ett utvecklingsår för oss med fokus på effektivisering av processer, rekrytering av nyckelpersoner samt uppbyggnad av framför allt e-handelsorganisationen. Vi hade inte räknat med att växa så fort under 2015 så vi faktiskt kunde slå våra mål och dessutom vara lönsamma från september, säger VD Stefan von Stein.

Campadre har enligt egen uppgift nu nära 1,5 miljoner kunder och har under året som gått knytit till sig ett antal exklusiva varumärken.

- Vår framgång är beroende av våra starka samarbeten med varumärkesleverantörerna. Vi är måna om att verkligen göra skillnad för dem med en ökad försäljning samtidigt som vi stärker deras varumärke mot en premiummålgrupp. Under 2015 började vi bland annat samarbeta med Peak Performance, Edblad, Make up Store och Oscar & Clothilde. I år fortsätter vi att stärka dessa samarbeten och etablera nya, säger Marcus Uggla, operativ chef.

VD:n fick pris

2015 års framgångar för företaget har dessutom lett till att Stefan von Stein tilldelats priset Årets Förändringsledare från Boston Consulting Group, Heidrick & Struggles och Interim Search.

- Förändringsledaren har haft en mycket positiv påverkan som VD och har under sin korta tid i bolaget ökat omsättningstillväxten med 40% och förbättrat rörelseresultatet med över 11 MSEK med bibehållen bruttomarginal. Resultaten har uppnåtts genom ett batteri av åtgärder. Stefan har arbetat med effektivisering av de interna processerna, utökat sortimentet, väsentligt ökat företagets digitala närvaro och förbättrat företagets IT-plattform som utgör ett viktigt nav i verksamheten. Han har genomfört dessa förändringar tack vare en positiv attityd och ett ledarskap som fått både personal och samarbetspartners med på tåget, löd motiveringen från juryn.

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!