Annons

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

2014-04-14 11:40

Nu är en bred lansering av cashback-sajten Refunder i full gång. Sajten som delvis ägs av Bonnier inledde nyligen en lanseringskampanj i tv, print och online i flera Bonnier-ägda kanaler. Ett av målen med kampanjen är att avdramatisera cashback-fenomenet.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 och i början av mars berättade vi om att Bonniers investmentbolag, Bonnier Growth Media, valt att investera i företaget. Bonnier köpte då en tredjedel av bolaget och planerna med investeringen var att sajten skulle gå ut brett.

I början av april drog Refunder också igång en riksomfattande TV-kampanj, något som även kompletteras med olika kampanjer på nätet och i print. Hittills har cirka 220 e-handlare anslutit sig och varje dag blir företaget kontaktad av nya e-handlare som vill ansluta sig.
– Vi har mycket ambitiösa mål när det gäller antalet anslutna och aktiva medlemmar. Redan nu kan vi se att antalet köp som genomförs via Refunder.se ökar stadigt och på höga nivåer, säger Fredrik Ohlsson som är VD och grundare.

Tillgång till Bonniers kanaler

Med Bonnier som delägare får Refunder tillgång till en rad kanaler för att marknadsföra sajten för den breda massan, och kampanjen har nu börjat rulla i flera Bonnier-ägda produkter. Som till exempel TV4, TV12, Sjuan, Amelia, Sköna Hem och i flera av Bonnier Tidskrifters digitala kanaler.
– För mig var det viktigt att filmerna och de övriga kanalerna vi använder, avdramatiserar cashbackfenomenet och lyfter fram hur självklart det är att använda Refunder.se innan sitt köp, säger Victor Dahlberg.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons
Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons
Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta