Annons

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

2014-04-14 11:40

Nu är en bred lansering av cashback-sajten Refunder i full gång. Sajten som delvis ägs av Bonnier inledde nyligen en lanseringskampanj i tv, print och online i flera Bonnier-ägda kanaler. Ett av målen med kampanjen är att avdramatisera cashback-fenomenet.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 och i början av mars berättade vi om att Bonniers investmentbolag, Bonnier Growth Media, valt att investera i företaget. Bonnier köpte då en tredjedel av bolaget och planerna med investeringen var att sajten skulle gå ut brett.

I början av april drog Refunder också igång en riksomfattande TV-kampanj, något som även kompletteras med olika kampanjer på nätet och i print. Hittills har cirka 220 e-handlare anslutit sig och varje dag blir företaget kontaktad av nya e-handlare som vill ansluta sig.
– Vi har mycket ambitiösa mål när det gäller antalet anslutna och aktiva medlemmar. Redan nu kan vi se att antalet köp som genomförs via Refunder.se ökar stadigt och på höga nivåer, säger Fredrik Ohlsson som är VD och grundare.

Tillgång till Bonniers kanaler

Med Bonnier som delägare får Refunder tillgång till en rad kanaler för att marknadsföra sajten för den breda massan, och kampanjen har nu börjat rulla i flera Bonnier-ägda produkter. Som till exempel TV4, TV12, Sjuan, Amelia, Sköna Hem och i flera av Bonnier Tidskrifters digitala kanaler.
– För mig var det viktigt att filmerna och de övriga kanalerna vi använder, avdramatiserar cashbackfenomenet och lyfter fram hur självklart det är att använda Refunder.se innan sitt köp, säger Victor Dahlberg.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta