Annons

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

2014-04-14 11:40

Nu är en bred lansering av cashback-sajten Refunder i full gång. Sajten som delvis ägs av Bonnier inledde nyligen en lanseringskampanj i tv, print och online i flera Bonnier-ägda kanaler. Ett av målen med kampanjen är att avdramatisera cashback-fenomenet.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 och i början av mars berättade vi om att Bonniers investmentbolag, Bonnier Growth Media, valt att investera i företaget. Bonnier köpte då en tredjedel av bolaget och planerna med investeringen var att sajten skulle gå ut brett.

I början av april drog Refunder också igång en riksomfattande TV-kampanj, något som även kompletteras med olika kampanjer på nätet och i print. Hittills har cirka 220 e-handlare anslutit sig och varje dag blir företaget kontaktad av nya e-handlare som vill ansluta sig.
– Vi har mycket ambitiösa mål när det gäller antalet anslutna och aktiva medlemmar. Redan nu kan vi se att antalet köp som genomförs via Refunder.se ökar stadigt och på höga nivåer, säger Fredrik Ohlsson som är VD och grundare.

Tillgång till Bonniers kanaler

Med Bonnier som delägare får Refunder tillgång till en rad kanaler för att marknadsföra sajten för den breda massan, och kampanjen har nu börjat rulla i flera Bonnier-ägda produkter. Som till exempel TV4, TV12, Sjuan, Amelia, Sköna Hem och i flera av Bonnier Tidskrifters digitala kanaler.
– För mig var det viktigt att filmerna och de övriga kanalerna vi använder, avdramatiserar cashbackfenomenet och lyfter fram hur självklart det är att använda Refunder.se innan sitt köp, säger Victor Dahlberg.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta