Chanel gläntar på dörren med en e-handel för solglasögon

Det franska lyxvarumärket har öppnat en nätbutik för den amerikanska marknaden.

Chanel har länge varit negativt inställda till att sälja sina kreationer på nätet men i våras svängde man något i frågan. Bruno Pavlovsky, Chanels vd, meddelade då att deras kunder kan vänta sig en e-handelslansering i slutet av 2016.

Vilken typ av kategorier som kommer att säljas på nätet avslöjade man inte, med kort efter inleddes ett samarbete med nätmodebutiken Net-A-Porter för en exklusiv lansering av deras nya smyckeskollektion.

Annons

Sedan tidigare har Chanel erbjudit hud- och skönhetsprodukter online och nu tar man ytterligare ett litet kliv ut på nätet. Igår lanserades nämligen en amerikansk e-handel för Chanels kollektion med solglasögon, rapporterar Luxury Daily.

Fokuserar på service

För att göra det enkelt för kunden att hitta sina personliga favoriter har Chanel gjort det möjligt att sortera solglasögon efter bland annat färg, form, tema och typ av lins. Man har även en funktion som gör det möjligt att jämföra upp till sex modeller på en virtuell bricka.

Förutom solglasögon har man även fyllt sajten med vad man vill kalla exklusivt redaktionellt innehåll och hänvisar till den service man kan vänta sig från Chanel. Bland det redaktionella innehållet kan man bland annat läsa om hur livet ter sig bakom kameran med Karl Lagerfeld, och hantverket bakom varumärkets solglasögon.

Annons