Chiquelle blev årets nykomling på Nordic eCommerce Award

Modesajten prisades för sitt arbete med sociala medier.

När Nordic eCommerce Award ägde rum i samband med Nordic eCommerce Summit i Malmö i veckan delades ett antal priser ut. Priset Newcomer of the Year gick till modesajten Chiquelle, som på ett år ökat sin omsättning med 300 procent, och numera har över 160 000 följare på Instagram.

- Chiquelle is good at pitching their business and we look forward to following their success story, löd juryns motivering.

Annons

Chiquelles VD Pouya Boland kunde inte själv närvara i Malmö för att ta emot priset, men skriver i ett mail till Ehandel.se att han är tacksam och att han blivit kontaktad av ett flertal företag och personer sedan priset delades ut.

Inspiratör fick hederpris

Årets Achievment of the Year gick till online-klockhandlaren Daniel Wellington, som också ska ha ökat sin omsättning med 300 procent det senaste året, och det genom att växa organiskt.

- They hit 1.5 million followers on Instagram in 2015 and social media has always been their main advertising platform. 50% of the revenue is profit and they have literally taken over the world - no doubt a worthy winner of this award, förklarade juryn.

Innan galan avslutades med att Klarna utsågs till Supplier of the Year, fick Erik Lindgren ta emot priset SavvyJane of the Year. Det är ett pris som delas ut till en person som gjort något särskilt för e-handeln, och Erik Lindgren har bland annat utmärkt sig genom att grunda Discshop.se, och är även involverad i e-handelsapoteket Apotea. Han fick höra följande motivering innan han välkomnades till scenen för ett tacktal.

- The SavvyJane of the year is an award that goes to a person who has meant a lot for Nordic eCommerce - someone who early saw the potential in online business and acted on it - and someone who inspires others to do the same.

Annons