Annons

Chiquelle blev årets nykomling på Nordic eCommerce Award Sïmon Saneback firar med Johanna Ohlsson, som fick ta emot Chiquelles pris

Chiquelle blev årets nykomling på Nordic eCommerce Award

2015-11-06 15:05

Modesajten prisades för sitt arbete med sociala medier.

När Nordic eCommerce Award ägde rum i samband med Nordic eCommerce Summit i Malmö i veckan delades ett antal priser ut. Priset Newcomer of the Year gick till modesajten Chiquelle, som på ett år ökat sin omsättning med 300 procent, och numera har över 160 000 följare på Instagram.

- Chiquelle is good at pitching their business and we look forward to following their success story, löd juryns motivering.

Chiquelles VD Pouya Boland kunde inte själv närvara i Malmö för att ta emot priset, men skriver i ett mail till Ehandel.se att han är tacksam och att han blivit kontaktad av ett flertal företag och personer sedan priset delades ut.

Inspiratör fick hederpris

Årets Achievment of the Year gick till online-klockhandlaren Daniel Wellington, som också ska ha ökat sin omsättning med 300 procent det senaste året, och det genom att växa organiskt.

Annons
Annons
- They hit 1.5 million followers on Instagram in 2015 and social media has always been their main advertising platform. 50% of the revenue is profit and they have literally taken over the world - no doubt a worthy winner of this award, förklarade juryn.

Innan galan avslutades med att Klarna utsågs till Supplier of the Year, fick Erik Lindgren ta emot priset SavvyJane of the Year. Det är ett pris som delas ut till en person som gjort något särskilt för e-handeln, och Erik Lindgren har bland annat utmärkt sig genom att grunda Discshop.se, och är även involverad i e-handelsapoteket Apotea. Han fick höra följande motivering innan han välkomnades till scenen för ett tacktal.

- The SavvyJane of the year is an award that goes to a person who has meant a lot for Nordic eCommerce - someone who early saw the potential in online business and acted on it - and someone who inspires others to do the same.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta