Annons

Chiquelle blev årets nykomling på Nordic eCommerce Award Sïmon Saneback firar med Johanna Ohlsson, som fick ta emot Chiquelles pris

Chiquelle blev årets nykomling på Nordic eCommerce Award

2015-11-06 15:05

Modesajten prisades för sitt arbete med sociala medier.

När Nordic eCommerce Award ägde rum i samband med Nordic eCommerce Summit i Malmö i veckan delades ett antal priser ut. Priset Newcomer of the Year gick till modesajten Chiquelle, som på ett år ökat sin omsättning med 300 procent, och numera har över 160 000 följare på Instagram.

- Chiquelle is good at pitching their business and we look forward to following their success story, löd juryns motivering.

Chiquelles VD Pouya Boland kunde inte själv närvara i Malmö för att ta emot priset, men skriver i ett mail till Ehandel.se att han är tacksam och att han blivit kontaktad av ett flertal företag och personer sedan priset delades ut.

Inspiratör fick hederpris

Årets Achievment of the Year gick till online-klockhandlaren Daniel Wellington, som också ska ha ökat sin omsättning med 300 procent det senaste året, och det genom att växa organiskt.

Annons
Annons
- They hit 1.5 million followers on Instagram in 2015 and social media has always been their main advertising platform. 50% of the revenue is profit and they have literally taken over the world - no doubt a worthy winner of this award, förklarade juryn.

Innan galan avslutades med att Klarna utsågs till Supplier of the Year, fick Erik Lindgren ta emot priset SavvyJane of the Year. Det är ett pris som delas ut till en person som gjort något särskilt för e-handeln, och Erik Lindgren har bland annat utmärkt sig genom att grunda Discshop.se, och är även involverad i e-handelsapoteket Apotea. Han fick höra följande motivering innan han välkomnades till scenen för ett tacktal.

- The SavvyJane of the year is an award that goes to a person who has meant a lot for Nordic eCommerce - someone who early saw the potential in online business and acted on it - and someone who inspires others to do the same.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta