Annons

Chiquelle dubblar lagerytan för att klara julhandeln Chiquelle expanderar lagret i Stockholm

Chiquelle dubblar lagerytan för att klara julhandeln

2016-10-12 13:42

Modebutiken Chiquelle rekryterar och expanderar inför årets viktigaste försäljningsperiod.

I slutet av veckan kommer e-handlaren Chiquelle att bygga ut sin nuvarande lageryta på knappt 500 kvadratmeter till en yta som är dubbelt så stor. Planen är att också ta in mer personal för att vara beredd när Black Friday och julhandeln står för dörren.

- Vi siktar på att nå 40 miljoner kronor i försäljning och för det måste vi investera både ekonomiskt och logistiskt med vårt lager och lagerutrymme. Den kommande perioden är den viktigaste på hela året, säger Pouya Boland, VD för Chiquelle.

Efter modehandlarens förra verksamhetsår, som tog slut i juni, landade omsättningen på 18 miljoner kronor, vilket var en ökning på 260 procent jämfört med året innan. Pouya Boland sade då att målet för det här året är 50 miljoner i omsättning.

Har ni ändrat det målet nu?

Annons
Annons
- Vid slutet av sommaren 2017 är vårt mål fortfarande att nå 50 miljoner men om vi ser på det från ett realistiskt perspektiv är det ett ganska svårt steg att gå från 17-18 miljoner till 50 miljoner. Att tredubbla i så höga siffror är svårt men vi kommer inte att ge upp.

Chiquelles lager ligger i Rosersberg i Stockholm där e-handlaren också har sitt huvudkontor. Skulle företaget behöva ännu större yta finns det möjligheter för fortsatt lagerexpansion i samma hus, enligt bolaget.

- Vi får leveranser varje dag och vill snabba upp processerna i vårt lager. Därför behöver vi tänka framåt och förbereda hela vårt team och strukturera för den kommande försäljningen, säger Hadi Doughforosh, COO på Chiquelle.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Riksbanken om krisen:

Riksbanken om krisen: "Vi har inget mål för kursen"

Ingen ljusning för handeln.

Annons
Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Annons
Annons
Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta