Chiquelle mobilsatsar med ny responsiv design

Det snabbväxande företaget lanserar responsiv sajt för att möta de tusentals kunder som kommer till webbutiken via mobilen.

Modesajten Chiquelle har de senaste månaderna haft en stark tillväxt i antalet följare på Instagram och nu ska antalet vara på väg mot 200 000. Eftersom många av företagets kunder hittar till sajten via mobilen, har det nu blivit dags att lansera en ny sajt som är bättre anpassad för mobil shopping.

- Vi investerar all vår tid i vår hemsida och vårt märke, och med den här responsiva sidan som stödjer alla enheter, som telefoner, surfplattor och desktop, kommer vi att starta en revolution i Sverige: Att handla online, enkelt och snabbt på alla befintliga enheter, säger Pouya Boland, som är företagets VD.

Annons

Inga onödiga "tricks"

Enligt Pouya Boland är den nya sajten lätt och snabb att använda, utan långa texter och onödiga sidor. Ett köp ska gå att genomföra med bara fem klick. Allt ska vara enkelt, och Pouya Boland lovar att sajten inte ska innehålla några "tricks" för att få kunderna att handla mer. Istället ska företaget fortsätta att växa genom hårt arbete och omtanke om kunderna.

- Vårt team arbetar sju dagar i veckan, 15 timmar om dygnet och det är en av anledningarna till att vi växer så snabbt. Men det handlar inte om resultat eller siffror, utan det handlar om att göra våra kunder nöjda och att göra vårt varumärke större och större för varje dag. Det är bara möjligt när du arbetar utifrån vad du tror på. Vi tror på det här och har högt satta mål, förklarar Pouya Boland.

Pouya Boland, VD på Chiquelle

"Det här är bara början"

Chiquelle berättade nyligen om planerna att lansera lokalt anpassade sidor i Finland och Nederländerna, och nyligen blev företaget utsett till Årets Nykomling på Nordic e-commerce Summit i Malmö. Dessutom fick Chiquelle pris för Årets Mobilupplevelse på SEBC tidigare i år.

Och Pouya Boland utlovar fler spännande händelser den kommande tiden.

- Vi vet att många inom e-handelsvärlden har fått upp ögonen för Chiquelle och att vi ses som ett intressant företag bland både kunder och andra företag. Men det här är bara början. Vi växer snabbt och har mycket på gång under 2016. Jag kan inte säga mer än, men jag hoppas kunna berätta mer snart!

Annons