Annons

Chiquelle möter sommaren med lansering av ny nätbutik Nya badkläder hos Chiquelle x Swimwear

Chiquelle möter sommaren med lansering av ny nätbutik

2016-06-17 11:52

Chiquelle har lanserat en systersajt som grundaren Pouya Boland tror kan bli ännu mer framgångsrik än företagets originalsajt.

Redan i slutet av mars kunde vi berätta att det snabbväxande modeföretaget Chiquelle hade planer på att lansera en helt ny sajt som skulle sälja uteslutande egendesignat badmode. Sajten, som alltså skulle utgöra en helt egen e-handel, hade fått namnet Chiquelle x Swimwear.

- Detta är den största enskilda nyheten vi lanserar under de tre och ett halvt år vi har varit verksamma, och vi har redan fått en massiv respons. Vi tror att Chiquelle Swimwear på ganska kort tid kan bli mer framgångsrikt än Chiquelle själv, sade Pouya Boland, företagets VD och grundare.

Fortsätter med lyckat samarbete

Nu har det fristående varumärket lanserats och Chiquelle-swimwear.com är redo att ta emot beställningar från badsugna kunder. I mars hette det att lanseringen skulle ske inom ett par veckor, men det hela ska ha försenats på grund av höga förväntningar från kunderna, berättar Pouya Boland. Den nya sajten ska redan ha nått 13 000 följare på Instagram. 

Annons
Annons
- Vi förstod att lanseringen av Chiquelle X Swimwear skulle bli en stor hype så vi var tvungna att skala upp produktionen för att möta efterfrågan och sälja mer utan att varorna skulle ta slut, säger han. 

Precis som med Chiquelles originalsida har företaget valt att bygga sin nya modesida med hjälp av leverantören Jetshop.

- Vår satsning på noga utvalt mode har varit väldigt framgångsrik och i Jetshop har vi hittat en partner som ger oss utrymme och möjlighet att växa vidare. När vi nu lanserar Chiquelle x Swimwear var därför valet av plattform och partner självklart, säger Pouya Boland.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta