Chiquelle möter sommaren med lansering av ny nätbutik

Chiquelle har lanserat en systersajt som grundaren Pouya Boland tror kan bli ännu mer framgångsrik än företagets originalsajt.

Redan i slutet av mars kunde vi berätta att det snabbväxande modeföretaget Chiquelle hade planer på att lansera en helt ny sajt som skulle sälja uteslutande egendesignat badmode. Sajten, som alltså skulle utgöra en helt egen e-handel, hade fått namnet Chiquelle x Swimwear.

- Detta är den största enskilda nyheten vi lanserar under de tre och ett halvt år vi har varit verksamma, och vi har redan fått en massiv respons. Vi tror att Chiquelle Swimwear på ganska kort tid kan bli mer framgångsrikt än Chiquelle själv, sade Pouya Boland, företagets VD och grundare.

Annons

Fortsätter med lyckat samarbete

Nu har det fristående varumärket lanserats och Chiquelle-swimwear.com är redo att ta emot beställningar från badsugna kunder. I mars hette det att lanseringen skulle ske inom ett par veckor, men det hela ska ha försenats på grund av höga förväntningar från kunderna, berättar Pouya Boland. Den nya sajten ska redan ha nått 13 000 följare på Instagram. 

- Vi förstod att lanseringen av Chiquelle X Swimwear skulle bli en stor hype så vi var tvungna att skala upp produktionen för att möta efterfrågan och sälja mer utan att varorna skulle ta slut, säger han. 

Precis som med Chiquelles originalsida har företaget valt att bygga sin nya modesida med hjälp av leverantören Jetshop.

- Vår satsning på noga utvalt mode har varit väldigt framgångsrik och i Jetshop har vi hittat en partner som ger oss utrymme och möjlighet att växa vidare. När vi nu lanserar Chiquelle x Swimwear var därför valet av plattform och partner självklart, säger Pouya Boland.

Annons