Christian Zanders om varför Jetshop är med på Emeet

Plattformsleverantören Jetshop driver själva flera olika konferenser men envisas ändå med att stötta Emeet, vilket vi förstås uppskattar enormt. Nu ska vi ta reda på varför Jetshop är med på årets Emeet och ingen mindre än deras VD och grundare, Christian Zanders, har satt sig ner för att svara på våra frågor. Låt oss se vad Jetshop brinner för just nu.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

Jetshop vill främja svenska e-handlares utveckling och vara en del av ekosystemet, så för oss är det är en självklarhet att vara partner till Emeet.

Annons

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Det är viktigt för oss att bevaka omvärlden och följa den spännande utveckling som sker med nya tekniska lösningar och förändrade konsumentmönster. Vi följer också nya marknader som växer fram, både nationellt och internationellt. Tack vare detta kan vi styra vår egen utveckling för att möta de behov vi vet att våra handlare kommer att ha. Vi tror på att alla vinner på att dela med sig av sin kunskap och därför ger vi ut vår egen tidning Nätsmart. Tidningen är kostnadsfri för alla som är intresserade av e-handel. Vi driver samtidigt kunskapseventen Scandinavian E-business Camp (SEBC) och Jetshop On Tour för att sprida kunskap inom svensk e-handel.


Arne på PostNord presenterade julhandelsprognosen
på SEBC i Stockholm den 16 oktober

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Många e-handlare sliter hårt med att få kalkylen att gå ihop. Kostnaden för att rekrytera nya kunder blir allt högre samtidigt som den totala marknaden växer med oförminskad kraft. Vi skulle gärna vilja delta i en diskussion om "Cost-of-sales och customer lifetime value. Hur kan man öka försäljningen och samtidigt ha koll på sin kalkyl." En annan diskussion vi gärna deltar i är "Att arbeta i flera olika säljkanaler".

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Christian ZandersVi har precis släppt en ny version av Jetshop Commerce med stöd för kanalförsäljning. Att kunna nå konsumenter på flera olika marknader, med specialanpassat utbud från en central administrationspunkt kommer att vara en viktig funktion för många handlare. Vi kommer att berätta mer om versionen och hur man bör tänka som handlare. Vi har dessutom flera spännande product feed-tjänster på gång via Jetshop AdTech, som vi lanserar för att möta det ökade intresset för bland annat marknadsplatser.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Annons

Det är tre saker som upptar många handlares tid just nu:
1. Cross border-försäljning
2. Hur man går från Online till Offline och vise versa och strategier kring detta.
3. Den mobila utvecklingen och hur både våra kunder och konsumenter agerar och reagerar.

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Det får bli en överraskning 🙂

Om ni blir strandade på en öde ö och och får ta med er en nätbutik (att beställa saker ifrån), vilken skulle det vara?

Sailracing.com som erbjuder kläder för alla väder, för både sol och bad 🙂

Ett stort tack till Christian Zanders för svaren och vill ni höra mer vad han har att säga så finner ni honom på Twitter. Emeet ligger nu mindre än en vecka bort och vi ser fram emot att träffa Jetshop och alla e-handlare på torsdag i nästa vecka. Ni som ansökt om en biljett kan kolla status på den här.

Har du inte en biljett kan du testa att ansöka till reservlistan här, eftersom det vanligtvis rullar in en del avbokningar dagarna innan evenemanget.

Annons