Annons

Coca-Cola och Spotify i unikt samarbete

Coca-Cola och Spotify i unikt samarbete

2012-04-19 16:03

Mustiktjänsten Spotify och Coca-Cola har ingått ett samarbete där de båda företagen skall lyfta varandra. Coca-Cola skall få använda musiktjänsten i sin marknadsföring på nätet och Spotify skall få tillgång till läskedryckjättens marknadsföringsapparat.

Daniel Ek, grundare och vd på Spotify, är mycket glad över detta samarbete och säger följande:

"Detta är en riktigt spännande dag för oss. Vi samarbetar nu med ett av de mest kända varumärkena i världen. Det är inte vilket partnerskap som helst för oss. Vi ingår inte ens stora partnerskap på Spotify, men jag kan inte komma på något varumärke som har samma utbredning och närvaro som Coke, så jag är glad att vi kan expandera tillsammans.

Detta partnerskap, den riktigt coola delen med det, är det faktum att det har varit en evolution: ett ungt teknikföretag i samarbete med ett 125-år gammalt företag är inte något du ser varje dag. Men vi fann att Coca Cola förstod vad Spotify handlade om, och omfamnade hela idén vi har med att dela med sig över hela världen. Från Spotifys perspektiv är detta partnerskap precis lika viktig som vår affär med Facebook." (översatt)

Daniel ska även ha sagt att Coca-Colas distributionsnät kan vara lika stort som Internet. Coca-Cola skall hjälpa dem via live-evenemang, TV och digital media. Bara deras Facebook-sida, med över 40 miljoner fans, lär ge Spotify en push framåt. Spotify ska i samma vända som detta partnerskap ha lanserat varumärkes-appar ifrån företag som McDonalds, Reebok och Intel. Dessa skall nås i Spotifys desktop-client.

Spotifys mål skall vara att synas och finnas överallt. Ett mål som de med detta nya partnerskap har kommit ett steg närmare.

 

Källa: theverge (1)(2)

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

lukasbrisman
2012-04-19 17:07

*Avundsjuk*

Annons
Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Annons
Annons
Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta