Annons

Coca-Cola och Spotify i unikt samarbete

Coca-Cola och Spotify i unikt samarbete

2012-04-19 16:03

Mustiktjänsten Spotify och Coca-Cola har ingått ett samarbete där de båda företagen skall lyfta varandra. Coca-Cola skall få använda musiktjänsten i sin marknadsföring på nätet och Spotify skall få tillgång till läskedryckjättens marknadsföringsapparat.

Daniel Ek, grundare och vd på Spotify, är mycket glad över detta samarbete och säger följande:

"Detta är en riktigt spännande dag för oss. Vi samarbetar nu med ett av de mest kända varumärkena i världen. Det är inte vilket partnerskap som helst för oss. Vi ingår inte ens stora partnerskap på Spotify, men jag kan inte komma på något varumärke som har samma utbredning och närvaro som Coke, så jag är glad att vi kan expandera tillsammans.

Detta partnerskap, den riktigt coola delen med det, är det faktum att det har varit en evolution: ett ungt teknikföretag i samarbete med ett 125-år gammalt företag är inte något du ser varje dag. Men vi fann att Coca Cola förstod vad Spotify handlade om, och omfamnade hela idén vi har med att dela med sig över hela världen. Från Spotifys perspektiv är detta partnerskap precis lika viktig som vår affär med Facebook." (översatt)

Daniel ska även ha sagt att Coca-Colas distributionsnät kan vara lika stort som Internet. Coca-Cola skall hjälpa dem via live-evenemang, TV och digital media. Bara deras Facebook-sida, med över 40 miljoner fans, lär ge Spotify en push framåt. Spotify ska i samma vända som detta partnerskap ha lanserat varumärkes-appar ifrån företag som McDonalds, Reebok och Intel. Dessa skall nås i Spotifys desktop-client.

Spotifys mål skall vara att synas och finnas överallt. Ett mål som de med detta nya partnerskap har kommit ett steg närmare.

 

Källa: theverge (1)(2)

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

lukasbrisman
2012-04-19 17:07

*Avundsjuk*

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta